دیتاهای عالی

ساخت وبلاگ

gsmarena_001کنفرانس توسعه دهندگان گوگل ساعتی قبل برگزار شد و در این کتفرانس بیش از همه بحث های مرتبط با اندروید N بود که شنیده شد. گوگل چندی پیش نسخه پیشنمایش اندروید N را ارائه کرد و بسیاری از قابلیت های آن را نیز به نمایش گذاشت، اما هنوز چیزی که از این نسخه مشخص نیست نام نهایی آن است.

نام نهایی نسخه بعدی اندروید قطعا یکی از خوراکی هایی است که با حرف N آغاز میشود. اما این که نام آن در نهایت کدام شیرینی خوشمزه خواهد بود سوالی است که گوگل جواب آن را از شما میخواهد.

گوگل این بار انتخاب نام نسخه اندروید را به ما واگذار کرده است. شما میتوانید با مراجعه به این لینک نام پیشنهادی خود را برای گوگل بنویسید. از بین خوراکی هایی که با حرف N أغاز میشوند کدام را بیشتر دوست دارید؟ آن را هم اکنون به گوگل پیشنهاد دهید.

نشر دیتالینک – xperian

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 136 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:49

452784_931ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ۸ نشانه بسیار مهم کمبود ویتامین در بدن اشاره کنیم. علائم و نشانه‌هایی که می‌توانند در فعالیت‌های روزانه شما پدیدار شوند.

هشت نشانه کمبود ویتامین در بدن

۱- ناخن‌های شما شکننده شده است

BBsuNzd

حتی بسیاری از افراد سالم نیز ممکن است گاهی به مدت کمی کمبود ویتامین پیدا کنند. بنابراین اگر شما چنین علامتی را دیدید، به معنی آن است که شما نیازمند خوردن مواد مغذی هستید.

وقتی بدن شما کم آهن باشد، قسمت‌هایی از بدن دچار ضعف شده و موجب رنگ پریدگی در چهره شما خواهد شد. بعضاً ممکن است ناخن‌های شما نیز بسیار نازک و شکننده شوند. معمولاً بانوانی که خونریزی‌های قاعدگی طولانی و زیادی دارند بیشتر در معرض خطر برای فقر آهن هستند. اگرچه مردان هم نیازمند جذب آهن بیشتری هستند.

← راه حل

زنان قبل از یائسگی نیازمند خوردن ۱۸ میلی‌گرم در روز آهن هستند. مردان و زنان یائسه نیز روزانه باید ۸ میلی‌گرم آهن مصرف کنند. بدن شما می‌تواند بهترین آهن را از گوشت قرمز، مرغ، غذاهای دریایی، اسفناج، مرکبات، نخود و دیگر غذاهای حاوی ویتامین C کسب کند.

۲- فشار خون شما بیش از حد بالا است

BBsuXO1

بالا رفتن فشار خون می‌تواند حاصل کمبود ویتامین D در بدن شما باشد. اگرچه تعداد کمی از افراد آسیایی از کمبود این ویتامین رنج می‌برند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف اندازه این ویتامین می‌تواند چربی خون را پایین آورد.

← راه حل

بزرگ‌سالان نیازمند مصرف روزانه ۶۰۰ UI (واحد بین‌المللی) ویتامین D هستند. در چند ماده غذایی این ویتامین به‌وفور یافت می‌شود که از آن‌ها می‌توان به اره ماهی، ماهی قزل آلا، شیر غنی شده، آب پرتقال و همچنین قارچ اشاره کرد. البته اگر علاقه‌ای به این مواد غذایی ندارید می‌توانید مکمل‌های ویتامینه را از داروخانه‌ها تهیه کرده و روزانه میل کنید.

۳- فشار خون شما بیش از حد پایین است

BBsuSzL

این علامت نیز یکی دیگر از نشانه‌های کمبود ویتامین B12 در بدن شما است که بر روی سیستم عصبی شما تأثیرات مستقیمی می‌گذارد و از نگه داشتن سطح استاندارد فشار خون بدن جلوگیری می‌کند. البته علائم دیگری نیز برای تشخیص کمبود ویتامین B12 در بدن وجود دارد که عبارت از سرگیجه، ضعف عضلانی و عدم کنترل مثانه هستند.

← راه حل

بزرگ‌سالان نیازمند مصرف روزانه ۲٫۴ میکروگرم ویتامین B12 هستند. مواد غذایی فوق‌العاده مناسبی حاوی این ویتامین نظیر صدف، ماهی قزل آلا، گوشت گاو، شیر و تخم مرغ وجود دارد. البته مکمل زیرزبانی نیز برای رفع این مشکل وجود دارد که بهترین راه برای بالا بردن ویتامین B12 در افراد مسن است که گاهی سخت می‌توانند این ویتامین‌ها را از مواد غذایی جذب کنند.

۴- عضلات ساق پای شما گرفته است

BBsuL7W

بدن شما برای ساخت عضلات و پروتئین نیازمند «پتاسیم الکترولیت» است. به وجود آمدن یک توده تو خالی از مواد معدنی می‌تواند موجب گرفتگی عضلانی شود که اغلب در ساق پا رخ می‌دهد. کمبود پتاسیم به‌ندرت در رژیم‌های غذایی یافت می‌شود ولی عوارضی مانند اسهال، تعریق بیش از حد، استفراغ و از دست دادن مایعات بدن مقصر اصلی این موضوع هستند.

← راه حل

شما باید در روز بیش از ۴,۷۰۰ میلی‌گرم منابع غذایی مانند سیب زمینی، موز، آووکادو و آب نارگیل میل کنید.

۵- شما همیشه احساس خستگی می‌کنید

BBsuQam

کمبود ویتامین C در بدن شما می‌تواند علت این قضیه باشد. معمولاً در گروه‌های خاص مانند افراد سیگاری خطر کمبود ویتامین C بیشتر از بقیه افراد یافت می‌شود که این میزان تقریباً سه برابر افراد معمولی است.

← راه حل

زنان نیازمند مصرف کردن روزانه ۷۵ میلی‌گرم و مردان نیز ۹۰ میلی‌گرم ویتامین C هستند. این در حالی است که افراد سیگاری باید میزان کمتری (۳۵ میلی‌گرم در روز) از این ویتامین را مصرف کنند. شما می‌توانید برای جبران این ویتامین در بدن خود از انواع مرکبات، طالبی، کیوی، آناناس، گوجه فرنگی، اسفناج، فلفل و کلم بروکلی استفاده کنید.

۶-تولید هورمون‌های تیروئید شما کاهش یافته است

BBsuIwf

هرچند که به وجود آمدن این مشکل نادر و بسیار کم است اما می‌تواند انجام برخی از آزمایش‌های مختلف منجر به کاهش تولید هورمون تیروئید شود. مصرف کم ید به‌ویژه باری زنان باردار بسیار خطرناک است و حتی می‌تواند منجر به سقط‌جنین نیز شود. به گزارش CDC مصرف اندازه‌ی ید می‌تواند برای هر فردی ضروری باشد.

← راه حل

اغلب بزرگ‌سالان نیازمند مصرف روزانه ۱۵۰ میکروگرم ید بوده و زنان باردار نیز باید ۲۲۰ میکروگرم روزانه ید مصرف کنند. برای این کار می‌توانید مقداری نمک یددار، نمک دریایی و غیره را به غذاهای خود اضافه کنید. البته غذاهای حاوی ید مانند غذاهای دریایی و لبنیات نیز برای جبران ید در بدن بسیار مؤثر هستند.

۷-اخیراً چندین بار شکستگی استخوان‌های خود را تجربه کرده‌اید

BBsv0ju

وقتی بدن شما کمبود کلسیم معدنی را حس می‌کند، در معرض خطر نرمی استخوان و بیماری‌هایی هستید که خطر پوکی استخوان را در شما افزایش می‌دهد. استخوان‌ها در سن ۳۰ سالگی به حداکثر قدرت خود می‌رسند و پس از آن به‌آرامی کلسیم خود را از دست می‌دهند. بنابراین خیلی مهم است که شما روزانه در کنار فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی و ایروبیک، مقدار مناسبی کلسیم را نیز کسب کنید.

← راه حل

مردان و زنان قبل از یائسگی نیازمند کسب ۱,۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز هستند و زنان یائسه نیز بایستی روزانه ۱,۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم کسب کنند. بهترین منابع غذایی حاوی کلسیم عبارت از شیر (شیر، ماست و پنیر)، برخی سبزی‌های برگ‌دار (خربزه، شلغم و کلم پیچ) و همچنین آب غنی شده هستند.

۸- لب‌های شما ترک خورده است

BBsuNzh

اگرچه این مشکل رایج نیست اما دلیل اصلی آن می‌تواند کمبود ویتامین B6 در بدن شما باشد که بدن شما از طریق پوست این علائم را نشان می‌دهد. از علائم آن می‌توان به پوسته‌پوسته شدن لب و ملتهب شدن آن اشاره کرد. برخی از قرص‌های کنترل بارداری نیز می‌توانند دلیلی برای کمبود این ویتامین بر روی بدن شما باشند.

← راه حل

تمامی افراد تا سن ۵۰ سالگی نیازمند دریافت روزانه ۱٫۳ میلی‌گرم هستند. این در حالی است که زنان مسن‌تر نیازمند ۱٫۵ میلی‌گرم و مردان مسن‌تر نیز نیازمند ۱٫۷ میلی‌گرم ویتامین B6 هستند. این ویتامین را می‌توانید در مواد غذایی مانند نخود، ماهی تن، ماهی قزل آلا، غلات غنی شده و موز یافت کنید و یا با تجویز پزشک از مکمل‌های غذایی روزانه استفاده کنید.

نشر دیتالینک – gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 126 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:49

گروهی از محققان شرکت BeBop Sensors وارد عمل شده و با استفاده از نسل جدیدی از روکشها، صندلی خودروها را به ساختارهای هوشمندتری تبدیل کرده اند که حتی قابلیت تشخیص دادن انسان از بسته را دارد.

اگرچه صندلی بسیاری از خودروهای پیشرفته امروزی مجهز به حسگرهای مختلفی است اما آنها قابلیت تشخیص اینکه وزن وارد شده به صندلی مربوط به انسان یا یک بسته بار است را ندارند. همین امر موجب می شود که در موارد غیر ضروری کیسه هوا عمل کرده و هزینه اضافی بر صاحب خودرو وارد کند.

864523_702
حالا گروهی از محققان شرکت BeBop Sensors وارد عمل شده و با استفاده از نسل جدیدی از روکشها، صندلی خودروها را به ساختارهای هوشمندتری تبدیل کرده اند که حتی قابلیت تشخیص دادن انسان از بسته را دارد.

آنچه که این شرکت ساخته نوعی سیستم هوشمند طبقه بندی اشغال کننده فضا (OCS) است که می تواند ابعاد، وزن و حرکات آنچه که بر روی صندلی قرار گرفته را تشخیص دهد. در واقع این سیستم هوشمند می تواند حرکات فرد به جهتهای مختلف را به راحتی شناسایی کند و جالب اینکه قابلیت تشخیص صندلی کودک را نیز دارد.

در نتیجه کیسه هوای مخصوص چنین صندلی هایی به گونه ای هوشمندانه و با توجه به موقعیت فردی که در آن قرار گرفته و همچنین وزن و حرکات وی عمل می کنند.

قلب تپنده این فناوری در لایه ضدآبی به ضخامت تنها یک میلیمتر نهفته است که حسگرهای مخصوصی در آن تعبیه شده است.

شرکت سازنده اعلام کرده که امکان استفاده از این روکش لایه ای بر روی هر صندلی خودرویی وجود دارد.

به نظر می رسد با به کارگیری این سطح از نوآوری در صنعت خودروسازی، محصولاتی که در آینده نزدیک در این عرصه طراحی و ساخته می شوند ایمنتر و هوشمندتر از هر زمان دیگری باشند.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 125 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:49

ultra-3سونی به طور رسمی، اولین فبلت از خانواده X را معرفی کرد. اکسپریا XA Ultra پس از اکسپریا X، اکسپریا XA و اکسپریا X Performance حالا چهارمین گوشی هوشمند سونی از خانواده X است که در اندازه ۶ اینچی دقایقی قبل توسط سونی به نمایش گذاشته شد.

اکسپریا XA Ultra همان فبلتی است که چندی قبل تصاویری از آن به بیرون درز کرده بود. اکسپریا XA Ultra با صفحه نمایش ۶ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰، نسخه ای ارتقا یافته از اکسپریا C5 Ultra است که سونی برای علاقه مندان به فبلت ها ارائه کرده است.

این دستگاه از پردازنده Helio P10 و ۳ گیگابایت رم داخلی قدرت میگیرد. اکسپریا XA Ultra که به صورت پیشفرض اندروید ۶٫۰٫۱ را اجرا میکند از حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی برخوردار است که امکان ارتقا بوسیله کارت های خارجی را نیز داراست.

اما اکسپریا XA Ultra یک کمرافون به تمام معنا است. دوربین اصلی این دستگاه ۲۱٫۵ مگاپیکسلی است که در جلوی آن نیز یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای ثبت عکس های سلفی در نظر گرفته شده است. دوربین جلوی دستگاه مثل گوشی های قبلی خانواده C با یک فلاش همراه شده و قابلیت تثبیت کنندگی اپتیکال تصاویر OIS نیز در این دوربین به کار گرفته شده است.

اکسپریا XA Ultra با هر بار شارژ تا ۲ روز میتواند دوام بیاورد و مهمتر اینکه این فبلت از تکنولوژی شارژر سریع نیز برخوردار است. هنوز در مورد قیمت و زمان عرضه این دستگاه اطلاعاتی منتشر نشده است اما انتظار میرود سونی به زودی این دستگاه را از طریق فروشگاه های رسمی خود به معرض فروش بگذارد.

ultra-6

ultra-7

ultra-9

ultra-1

ultra-2

ultra-4

نشر دیتالینک – xperian

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 128 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:38

samsung-logoدر این مقاله سعی داریم بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ برای این ماه را معرفی کنیم. این کاملا منطقی است که گوشی‌های هوشمند رده‌بالا با ویژگی‌های جدید و مشخصات فنی بالایی که دارند، بسیار هیجان‌انگیز به نظر رسیده و مشتاقان زیادی داشته باشد. این گوشی‌های پرچم‌دار و بالا رده، همان دلیل صف بستن‌های طولانی مردم در جلوی فروشگاه‌ها بوده و باعث می‌شود که برای در اختیار داشتن یکی از آن‌ها، مردم از یکدیگر پیشی بگیرند. دستگاه‌هایی چون سامسونگ گلکسی اس ۷ (Samsung Galaxy S7) و گلکسی نوت ۶ (Galaxy Note 6) از آن دسته‌اند.

با این وجود هر کسی استطاعت خرید یک دستگاه بالا رده را نداشته و قیمت بالای این دستگاه‌ها همان دلیلی است که پای گوشی‌های میان رده را به بازار کرده و این سری از دستگاه‌ها را بسیار مفید و قابل توجه نشان می‌دهد و کمپانی Samsung یکی از بزرگ‌ترین سازندگان این قبیل دستگاه‌ها است. در اینجا قصد داریم که جستجوی شما را ساده‌تر کرده و بهترین گوشی‌های میان رده‌ سامسونگ را که هم‌اکنون در دسترس است، ببینیم و نگاهی کوتاه به هرکدام بیندازیم.

Samsung Galaxy A8

galaxy-a8-620x465بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ را با گوشی گلکسی A8 آغاز می‌کنیم. Galaxy A8 یک فبلت میان رده از سامسونگ بوده که با طراحی فوق‌العاده نازک و ساخت کم‌وزنش ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نمایشگر این گوشی از حد متوسط بهتر بوده و در حالت صفحه نمایش Basic رنگ‌هایی دقیق و زیبا به نمایش می‌گذارد.

پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۱۵ کوالکام به آن قدرت داده و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۰۵ در کنار آن قرار گرفته است. ۲ گیگابایت رم داشته و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود.

عمر باتری آن نیز خیلی کم نبوده و به‌راحتی می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل برای یک روز تا یک و نیم روز به این گوشی قدرت دهد. قیمت خرده فروشی فبلت گلکسی ای ۸ سامسونگ، چیزی در حدود ۳۸۹ دلار است

(Samsung Galaxy A7 (2016

Samsung-Galaxy-A7-Review-TI-620x413سامسونگ گلکسی A7 مدل ۲۰۱۶ نیز با بدنه‌ای باریک و زیبا در بین بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ قرار می‌گیرد. این گوشی، دستگاهی با عملکرد بالا نیست؛ اما با توجه به مشخصات آن به‌راحتی در بین بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ قرار می‌گیرد. این گوشی به یک نمایشگر خوب مجهز شده و از عمر باتری خوبی نیز برخوردار است.

گوشی گلکسی ای ۷ سامسونگ با ابعاد ۷٫۳ در ۷۴٫۱ در ۱۵۱٫۵ میلی‌متر، ۱۷۲ گرم وزن داشته و نمایشگر ۵٫۵ اینچی سوپر آمولد آن از رزولوشن تصویری ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل برخوردار شده است. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب و دوربینی ۵ مگاپیکسلی در جلو بخش ثبت تصاویر را در آن به ‌عهده دارند. قیمت این گوشی ۴۴۰ دلار است.

(Samsung Galaxy A5 (2016

galaxy-A51-620x465این دستگاه تا حدود زیادی شبیه به گوشی Galaxy A7 بوده؛ اما با نمایشگر کوچک‌تر ۵٫۲ اینچی همراه شده است. گوشی گلکسی ای ۵ مدل ۲۰۱۶ یک دستگاه میان رده‌ی شسته و رفته به‌حساب می‌آید و از لحاظ عملکرد نیز دستگاه نسبتا خوبی است. در این گوشی کمپانی Samsung بیشتر بر روی پرداخت طراحی آن تاکید داشته تا نرم‌افزار در حال اجرای آن، این گوشی از رزولوشن تصویری ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل پشتیبانی کرده، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی داشته و به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و دوربینی ۵ مگاپیکسلی در جلو مجهز شده است.

باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن بیش از ۱۶ ساعت زمان مکالمه را با یک شارژ کامل در اختیار کاربر قرار خواهد داد. این باتری از قابلیت شارژ سریع نیز برخوردار شده است. این دستگاه با برچسب قیمت ۳۲۹ دلار همراه شده است

(Samsung Galaxy A3 (2016

galaxya3-design-620x403

اگر برای خرید گوشی Galaxy S6 بودجه‌ی کمی دارید پس بهتر است که گوشی Samsung Galaxy A3 مدل ۲۰۱۶ را برای خودتان انتخاب کنید. این گوشی ۴٫۷ اینچی همان طراحی گلکسی ای ۷ و گلکسی ای ۵ را داشته و با یک پردازنده‌ی مرکزی ۴ هسته‌ای، ۱٫۵ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی همراه شده است. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت داشته و دوربینی ۵ مگاپیکسلی در جلوی آن دیده می‌شود.

نمایشگر ۴٫۷ اینچی آن از تراکم پیکسلی ۳۱۲ پیکسل بر هر اینچ برخوردار بوده و یک باتری ۲۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به آن نیرو می‌دهد. گلکسی ای ۳ با ابعاد ۷٫۳ در ۶۵٫۲ در ۱۳۴٫۵ میلی‌متر، ۱۳۲ گرم وزن داشته و با قیمت ۳۲۹ دلار قابل خریداری است.

Samsung Galaxy S5

galaxy-s5-620x465بله شاید این گوشی اکنون در بین بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ قرار گیرد؛ اما این دستگاه پرچم‌دار سال ۲۰۱۴ کمپانی سامسونگ است. طراحی آن کمی زشت است؛ اما برای مقایسه در بین بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ باید گفت که از نکته‌ی جذابی برای فروش برخوردار است.

بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ که می‌توان برای ماه مه ۲۰۱۶ تهیه کرد

گوشی گلکسی اس ۵ سامسونگ ضد آب بوده، نمایشگر فول اچ دی ۵٫۱ اینچی داشته و ۲ گیگابایت رم و ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود. تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۱ در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۳۳۰ به آن قدرت می‌دهند. دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی در پشت آن قرار گرفته و در جلو به دوربینی ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است.

اگر به دنبال یک گوشی میان رده با قیمت مناسب می‌گردید، زمان را از دست ندهید. این گوشی هوشمند با قیمت ۳۶۰ دلار قابل خریداری خواهد بود.

(Samsung Galaxy J7 (2016

Samsung-Galaxy-J7-2016-620x541

گلکسی J7 مدل ۲۰۱۶ دارای نمایشگر ۵٫۵ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن تصویری ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است. این دستگاه از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با سرعت کلاک ۱٫۶ گیگاهرتز قدرت گرفته، ۲ گیگابایت رم داشته و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن از طریق کارت میکرو اس دی تا ۱۲۸ گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود.

یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت جای گرفته و دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلوی آن دیده می‌شود. این دستگاه در مارس ۲۰۱۶ معرفی و از آوریل امسال در دسترس قرار گرفت.

نشر دیتالینک – gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 138 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:38

به نظر می‌رسد صنعت رایانه‌های شخصی پس از انتشار گزارش جدید سایت تحلیل بازار «کانالیس» (Canalys) دچار التهاب و تشویش شده باشد. بر طبق این گزارش فروش جهانی رایانه در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش یافته است و از میانه‌ی سال ۲۰۱۱ تا کنون در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد. چنین گزارش‌هایی اگر خارج از زمینه‌ی صحیح خود بررسی شوند نه‌تنها ترسناک بلکه خطرناک هستند؛ چراکه هم به مصرف‌کنندگان و هم به تصمیم‌گیرندگان شرکت‌های بزرگ تولیدکننده این تصور غلط را القا خواهند کرد که ما در دوره‌ی پسا-رایانه زندگی می‌کنیم که در آن رایانه و لپ تاپ دیگر منسوخ شده است.

laptop-cost-high-lead3ولی در دنیای واقعی میزان فروش رایانه و لپ تاپ آن‌قدر که این گزارش نمایش می‌دهد بد نیست. در واقع بخش لپ تاپ‌های ارزان قیمت در حال رشد کردن است. مردم هنوز رایانه‌های خود را دوست دارند ولی دیگر خیلی زودبه‌زود آن‌ها را عوض نمی‌کنند. دلیل این موضوع هم این است که هزینه‌ی خرید یک لپ تاپ که به معنای واقعی تجربه‌ی کاربر را ارتقا دهد هنوز بسیار بالا است. در اینجا ناچار هستیم به تولیدکنندگان لپ تاپ یک نصیحت بکنیم: قیمت‌ها را کاهش دهید و امکاناتی را که می‌تواند کاربر را متقاعد کند لپ تاپ قدیمی خود را ارتقا دهد به‌صورت استاندارد روی تمام لپ تاپ‌های بالای ۳۰۰ دلار ارایه کنید.

بر اساس گزارش NPD که دیگر کمپانی تحلیل‌گر بازار رایانه‌های شخصی است، خرده‌فروشی رایانه به مصرف‌کنندگان در ایالت متحده امریکا تنها ۵ درصد از نظر تعداد و ۶ درصد از نظر ارزش مالی در سه‌ماهه‌ی اول امسال افت کرده است. به‌طور مشخص در بخش لپ تاپ فروش سیستم‌های زیر ۳۰۰ دلار به میزان قابل‌توجه ۱۹ درصد رشد کرده و بیشترین میزان فروش کلی را به خود اختصاص داده است. فروش لپ تاپ‌های رده‌بالا با قیمت بیش از ۷۰۰ دلار به میزان اندک ۴ درصد کاهش پیدا کرده ولی فروش لپ تاپ‌های میان‌رده با قیمت بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار سقوط شدید ۱۹ درصدی را به خود دیده است. اگر فروش لپ تاپ را بر اساس سیستم‌عامل تقسیم‌بندی کنیم لپ تاپ‌های ویندوزی در کل با ۲ درصد کاهش نسبت به کروم‌بوک‌ها و مک‌بوک‌ها که به ترتیب ۵ و ۷ درصد کاهش داشته‌اند افت فروش بسیار کمتری پیدا کرده‌اند.

laptop-sales-q1اصلا مایه‌ی تعجب نیست که لپ تاپ‌های ارزان‌قیمت و به‌ویژه لپ تاپ‌های ارزان ویندوزی عملکردی به این خوبی دارند. با هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ دلار و یا حتی ۱۵۰ دلار هنگام حراجی‌ها می‌توانید چیزی نظیر لپ تاپ لنوو Ideapad 100S بخرید که تنها اندکی بیش از ۹۰۰ گرم وزن دارد، با هر بار شارژ نزدیک به ۱۰ ساعت کار می‌کند و ویندوز ۱۰ روی آن برای وب‌گردی یا استفاده از نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس کاملا کافی است. در این بازه‌ی قیمتی خرید یک لپ تاپ دوم یا یک لپ تاپ برای فرزندان کاملا توجیه‌پذیر است.

برای کسانی که توان پرداخت هزینه‌ی بالای ۷۰۰ دلار را دارند لپ تاپ‌های رده‌بالای امروزی کاملا منطقی به نظر می‌رسند. می‌توانید یک لپ تاپ فوق‌العاده باریک و سبک با عمر باتری طولانی، صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت و قدرت بسیار بالا در اختیار داشته باشید. بااین‌حال هزینه‌ی میانگین برای خرید یک لپ تاپ زیر ۵۰۰ دلار است و برای چندین سال گذشته هم همین وضعیت برقرار بوده. مشتریان اندکی توان تعویض لپ تاپ قدیمی خود با سیستمی به این گرانی را دارند.

دلیل عملکرد بسیار بد لپ تاپ‌های میان‌رده این است که اغلب آن‌ها چندان بهتر از مدل‌های قدیمی‌تر هم‌رده‌ی خود نیستند. ۴ یا ۵ سال پیش یک لپ تاپ میان‌رده به‌طورمعمول دارای یک پردازنده‌ی اینتل Core i3 (یا شاید Core i5)، ۴ گیگابایت رم، ۵۰۰ گیگابایت هارددیسک و صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل بود. امروز هم اکثر لپ تاپ‌ها در این بازه‌ی قیمت هنوز صفحه‌نمایشی ناخوشایند با رزولوشن پایین دارند؛ گرچه برخی از آن‌ها به قابلیت لمسی مجهز شده‌اند.

1463082866اکثر لپ تاپ‌های میان‌رده هنوز از هارددیسک‌های مکانیکی استفاده می‌کنند و به پردازنده‌های Core i3 یا Core i5 مجهز هستند. درست است که این پردازنده‌های جدید از نسل‌های قبلی خود سریع‌تر هستند ولی این افزایش سرعت به‌قدری نیست که تجربه‌ی وب‌گردی یا استفاده از آفیس را به شکلی قابل‌توجه بهبود دهد. بسیاری از لپ تاپ‌های میان‌رده هنوز نسبتا حجیم هستند و در ساخت آن‌ها از پلاستیک نامرغوب به‌جای آلومینیوم، منیزیم یا فیبر کربن استفاده شده است.

البته خبر خوب این است که اگر به اندازه‌ی کافی پژوهش کنید می‌توانید لپ تاپی زیر ۷۰۰ دلار با امکاناتی عالی بیابید. برای مثال لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook E403SA با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد ولی به صفحه‌نمایش ۱۰۸۰p، عمر باتری بیش از ۹ ساعت، پورت شارژر از نوع USB Type-C و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD مجهز شده است. یا با پرداخت تنها اندکی بیش از ۶۰۰ دلار لپ تاپ لنوو ThinkPad 13 بدنه‌ای بادوام از جنس آلومنیوم، صفحه‌نمایشی Full HD، حافظه‌ی جانبی SSD، بیش از ۹ ساعت دوام باتری و یکی از بهترین کیبوردهای ممکن را در اختیار شما قرار خواهد داد. هیچ‌کدام از این سیستم‌ها به یک پردازنده‌ی فوق‌العاده سریع، صفحه‌نمایشی فوق‌العاده باکیفیت یا سریع‌ترین SSD موجود در بازار مجهز نیستند، ولی حداقل با خرید آن‌ها به برخی از امکانات پایه دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین در بازه‌ی قیمت میان‌رده‌ها می‌توانید یک تبلت هیبریدی یا یک لپ تاپ تبدیل‌پذیر تهیه کنید که امکان تغییر حالت بین لپ تاپ و تبلت را داشته باشد. گرچه احتمالا چنین دستگاهی بهترین عملکرد را از نظر سرعت و شفافیت صفحه‌نمایش نخواهد داشت ولی قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که سیستم قدیمی‌تان نداشته است. گزارش کانالیس که در اکثر زوایا تصویری تیره‌وتار ارایه می‌کند به گجت‌های هیبریدی به‌عنوان یک نقطه‌ی روشن اشاره کرده و این‌گونه می‌نویسد: «انتظار می‌رود تبلت‌های دوکاره و هیبریدی همچنان به فروش خوب خود در ایالات‌متحده ادامه دهند و به بازاری با درآمد بالا تبدیل شوند.»

به‌هرحال نمونه‌هایی نظیر VivoBook E403SA و ThinkPad 13 نشان می‌دهند لزومی ندارد یک لپ تاپ برای ارایه امکاناتی با ارزش ارتقا قیمتی بالای ۷۰۰ دلار داشته باشد. امروز هر لپ تاپی با قیمت بالاتر از ۳۰۰ دلار باید صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (یا بیشتر) و درایو SSD داشته باشد؛ امکاناتی که در چند سال گذشته روی لپ تاپ‌های میان‌رده وجود نداشته است. هرچند لزوما ضرورتی ندارد ولی بهتر است پورت USB Type-C هم به این مجموعه‌ی استاندارد اضافه شود، چرا که این پورت کاربران را برای استفاده از نسل بعدی لوازم جانبی آماده می‌کند.

حتی کم‌توقع‌ترین مشتریان هم ارزش یک صفحه‌نمایش باکیفیت‌تر با ۳۳ درصد فضای بیشتر برای مالتی‌تسکینگ را درک می‌کنند. صفحه‌نمایش‌های مزخرف ولی معمول ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسلی باید سال‌های پیش همانند فلاپی دیسک و پورت پارالل به زباله‌دان تاریخ می‌پیوستند.

همچنین بهانه‌ی موجهی برای فروش یک لپ تاپ با هارددیسک مکانیکی در سال ۲۰۱۶ وجود ندارد. برخلاف تصور بسیاری از افراد در عملکرد واقعی روزمره‌ی یک لپ تاپ این حافظه‌ی جانبی است که بیشترین تاثیر را دارد نه پردازنده‌ی مرکزی. یک درایو SSD خوب می‌تواند ویندوز ۱۰ را ظرف کمتر از ۲۰ ثانیه به کار بیندازد و اغلب اپلیکیشن‌های معمول را در زیر ۳ ثانیه یا حتی گاهی ۱ ثانیه باز کند. کاربران قطعا زمانی که بتوانند به‌جای ور رفتن با انگشتان در حال زل زدن به یک دایره‌ی چرخان بلافاصله به گشتن در وب بپردازند این تفاوت را حس خواهند کرد. حال که کاربران می‌توانند یک درایو ۱۲۸ گیگابایتی SSD را با قیمتی کمتر از ۴۰ دلار بخرند قطعا تولیدکنندگانی که قطعات را به‌صورت عمده خریداری می‌کنند توان اضافه کردن آن را به لپ تاپ‌های خود دارند.

شاید تولیدکنندگان نمی‌خواهند تکنولوژی‌های روزآمدتر را به حوزه‌ی لپ تاپ‌های میان‌رده بیاورند چرا که قصد دارند کاربران را متقاعد کنند محصولات بالای ۷۰۰ دلار را بخرند. بر اساس نظر «استفان بیکر» (Stephen Baker) که تحلیل‌گر اصلی سخت‌افزارهای مصرفی در NPD است، تولیدکنندگان تجهیزات اصلی یا همان OEMها نیاز دارند حاشیه‌ی سود خود را بالا نگه‌دارند. بیکر می‌گوید: «هزینه‌هایی اضافی در مراحل طراحی، تولید و توزیع محصولات رده‌بالا وجود دارد و در نتیجه OEMها برای پوشش دادن این هزینه‌ها باید پول بیشتری به دست آورند. کاهش قیمت‌ها در محصولات سطح بالا به‌احتمال‌زیاد آن‌قدر موجب بالا رفتن فروش نخواهد شد که جبران میزان دلارهایی که با کاهش قیمت از دست می‌روند را بکند.»

بااین‌حال اگر تولیدکنندگان واقعا قصد دارند تعداد بیشتری لپ تاپ بفروشند لازم است انگیزه‌ی بیشتری را در خریداران برای ارتقا دادن سیستم‌های قدیمی ایجاد کنند. صرف این‌که به مردم بگویید اکنون می‌توانند پردازنده‌ی Core i5 نسل دوم خود را با یک پردازنده‌ی Core i5 نسل ششم تعویض کنند نمی‌تواند انگیزه‌ی کافی را در آن‌ها ایجاد کند. تبدیل کردن صفحه‌نمایش ۱۰۸۰p، حافظه‌ی SSD و پورت USB Type-C به امکانات استاندارد می‌تواند این انگیزه را در کاربران ایجاد کند؛ آن‌هم بدون مخدوش کردن جایگاه لپ تاپ‌های رده‌بالاتری که کیفیت ساخت بهتر، صفحه‌نمایش زیباتر و قدرت بیشتری دارند.

نشر دیتالینک – mag.digikala

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 7:38

BEST-GOLAS-DATA-LINK

پس از آغاز جشنواره زیباترین گلهای PES و FIFA ، دو اطلاعیه در کانال تلگرام دیتالینک منتشر گردیده است که بصورت کلی بدین شرح است:

  • هر شخص مجاز به ارسال ۳ ویدیو است.
  • ارسال گل زده شده در هر کنسول بازی و یا کامپیوتر(PC) بلامانع است.
  • تنها ویدیوهایی که منجرب به گل است در جشنواره تایید میگردد،اما ارسال باگ ها،MISS،SAVE (موقعیت های خطرناک) جهت قرارگرفتن در تیزر جشنواره بلامانع است.

لازم به توضیح است،طی برنامه ریزی های انجام شده ،بنا شده است تمامی ویدیوهای ارسالی در پایان جشنواره در دو ویدیو بصورت تیزری جالب در سایت،کانال آپارات و تلگرام منتشر گردد.یک ویدیو مخصوص تمامی گل های ارسالی و ویدیو دوم(درصورت به حد نصاب رسیدن) مخصوص باگ ها و موقعیت های خطرناک خواهد بود.

هنچنین جزئیاتی از جوایز و دیگر تغییرات و خبرهای جشنواره در اطلاعیه های بعدی منتشر می گردد.

از گلهای خود فیلم گرفته برای و برای دیتالینک ارسال کنید…

konami-corp-pro-evolution-soccer-2016-to-challenge-ea-sports-fifa-16-crown

قوانین جشنواره:

۱- ویدیو باید توسط خود شما گرفته شده باشد و درصورتی که این ویدیو از شخصی دیگر بوده و در فضای مجازی منتشر شده باشد درصورت برنده شدن شما،ویدیوی شما حذف و نفر بعدی برنده اعلام خواهد شد.(دوپینگ مجازی ممنوع!)

۲-تصویر برداری از گل با موبایل و ارسال آن  درصورتی که لرزش دوربین کم باشد، بلامانع است.

۳- ویدیوهای شما در کانال تلگرام منتشر می گردد،همچنین  تبلیغ ویدیو خود برای دوستان و گروه های خود بلامانع است.

۴- لطفا پس از ارسال ویدیو،نام خود + ورژن بازی را اعلام فرمایید.

این جشنواره از هم اکنون تا پایان ماه روز ۱۷ خرداد(پایان ماه شعبان) برقرار خواهد بود.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:32

حالا این سئوال مطرح می‌شود: انسان‌های موفق چگونه فکر می‌کنند که باعث می‌شود نتیجه کارشان متفاوت باشد؟ در زیر فهرستی از کارهایی آورده شده که افراد موفق هر روز به آن عمل می‌کنند:

۱ – “سعی می‌کنم در یک زمینه همیشه آخرین نفر باشم”

هر کسی دوست دارد همیشه و همه‌جا اول باشد اما گاهی بد نیست که آخر بود: آخرین در ناامید شدن؛ آخرین در ترک کار یا محلی؛ آخرین نفر در ادامه تلاش کردن و آخرین نفر در پایبندی به اصول و ارزش‌‌ها.

دنیای اطراف ما پر از افرادی است که خیلی زود جا می‌زنند. این دنیا پر از انسان‌هایی است که راحت ناامید می‌شوند. اما همیشه هستند انسان‌هایی که هوشمندتر هستند؛ استعداد بیشتری دارند؛ بهتر با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند و بهتر از ما خودشان را آماده می‌کنند. اما لزوما همیشه برنده نمی‌شوند؛ همیشه موفق نمی‌شوند.

همیشه به خودتان ایمان داشته باشید و آخرین نفری باشید که ناامید می‌شود.

۲ – “هیچگاه میزان دارایی‌هایم را با احساس رضایت و خرسندی برابر نمی‌دانم”

روانشناسان به آن انطباق با خوشی و لذت می گویند. پدیده‌ای که مردم خیلی زود از خوشی خرید خود یا چیزی که به‌دست آورده‌اند به یک حالت احساسی نرمال و طبیعی می‌رسند.

وقتی به خانه‌ای که تازه خریده‌اید نگاه می‌کنید با خودتان چه می‌گویید؟ ولی چقدر زود این احساس از بین می‌رود. همین اتفاق در مورد ماشین جدید؛ مبلمان تازه یا لباس نو می‌افتد. پس برای این‌که باز هم به همان احساس لذت و خوشی برسید باید خرید تازه‌ای انجام دهید. این چرخه می‌تواند اعتیادآور باشد و شما را هیچ‌وقت به‌اندازه کافی راضی نمی‌کند. نمی‌توانید راضی باشید. همه ما همین‌گونه ساخته شده‌ایم.

photodune-3422574-office-worker-outdoor-s-810x400

احساس رضایت و خشنودی واقعی و دائم زمانی پیش می‌آید که کاری را انجام می‌دهید نه زمانی‌که چیزی را به‌دست می‌آورید. دوست دارید از خودتان راضی باشید؟ به یک نفر کمک کنید. این فکر که توانسته‌اید در زندگی کسی تغییر مثبت ایجاد کنید چنان احساس رضایت و خشنودی در شما به‌وجود می‌آورد که همیشه برایتان خواهد ماند.

انجام دادن کاری که چنین نتیجه‌ای داشته باشد هم اعتیادآور است؛ اما این‌بار اعتیادی است که اتفاقا خیلی شیرین است.

۳ – “هیچ‌وقت از سیاست برای رسیدن به موفقیت استفاده نمی‌کنم”

مبارزه و درگیری؛ رسیدن به جاه و مقام؛ رسیدن به جایگاه بالاتر با خراب کردن دیگران: سیاست‌بازی می‌تواند کمک کند تا بالاتر بروید. اما اگر با سیاست خودتان را بالا بکشید باز هم این احتمال وجود دارد که دست آخر ببازید. چون موفقیتی که از سیاست به‌دست بیاید براساس انگیزه‌های ناگهانی؛ هوی و هوس؛ یا استفاده از تفکرات دیگران است (کسانی که ممکن است حتی از آن‌ها خوشتان نیاید). از این مسئله به‌عنوان “موفقیت امروز می‌تواند زمینه‌ساز شکست فردای شما باشد” تعبیر می‌شود. موفقیت و شکست عمدتا خارج از توان و کنترل ما انسان‌ها است.

موفقیت‌های واقعی مبتنی بر شایستگی هستند. هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را از کسی گرفته و با خود ببرد.

۴ – “اجازه نمی‌دهم که ترس از انتقاد مانع حرکتم شود”

سعی کنید چیزهای متفاوتی را تست کنید. چیزهایی که هرکسی آن‌ها را انجام نمی‌دهد. انسان‌ها خیلی زود شروع به صحبت درباره شما می‌کنند اما این صحبت‌ها اکثرا خیلی جالب و به‌عنوان تعریف از شما نیست. تنها کاری که باعث می‌شود تا از شر حرف‌های مردم؛ انتقاد کردن و قضاوت کردن آن‌ها خلاص شد این است که مانند آن‌‌ها صحبت کنید؛ مانند آن‌ها کار کنید و مانند آن‌ها رفتار کنید. البته در این‌حالت شما برای آن‌ها زندگی می‌کنید نه برای خودتان. و این اصلا خوشایند نیست.

وقتی دیگران درباره شما صحبت می‌کنند نشانه‌ای است مبنی بر این‌که شما در مسیر درست قدم برمی‌دارید: مسیر خودتان.

مسیر شما مسیر خوشبختی است نه آن‌ها.

AAEAAQAAAAAAAASxAAAAJGI5ZDM2YTYzLTI1YTAtNDkzYy05NjdkLTY4MzZhM2UwZDYyYQ

۵ – “همیشه چیزهای جدید ارائه می‌دهم و این کار را تکرار می‌کنم”

همان‌طور که «سث گودین» می‌گوید: به‌طور طبیعی از این‌که کارمان تمام شود می‌ترسیم. چون ایده و عقیده ما؛ محصول ما یا خدماتی که ارائه می‌دهیم محکوم به فنا است و ما به‌شدت از این زمین خوردن و شکست خوردن هراس داریم. و این اتفاق ممکن است بیافتد؛‌ اما اگر تلاشی نکنید و چیزی بیرون ندهید هیچ‌گاه فرصت قرار گرفتن در این مسیر را پیدا نمی‌کنید. هیچ محصولی تا زمانی‌که عرضه نشود نمی‌تواند به موفقیت برسد. هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند موفق شود مگر این‌که عرضه شود. هیچ خدماتی موفق نیست مگر این‌که ارائه شود.

اگر شک دارید خیلی سریع آن را عرضه کنید و سپس سعی کنید تا محصول بعدی کمی بهتر باشد و این‌کار را به‌طور مداوم انجام دهید. تا زمانی‌که چیزی عرضه نکنید نمی‌توانید به خودتان افتخار کنید. پس حتما این کار را بکنید؛ خیلی زیاد.

۶ – “به رزومه خود به‌عنوان سفری که داشته‌ام نگاه می‌کنم نه نتیجه نهایی”

خیلی از انسان‌ها کار می‌کنند و تجربه به‌دست می‌آورند تا به یک رزومه پربار و برنده دست پیدا کنند. اما این پس‌رفت است. رزومه شما مانند کارت گزارش شما است: روزمه تنها یک محصول فرعی است از چیزی که به‌دست آورده‌اید؛ آموخته‌اید و تجربه کرده‌اید. سعی نکنید تا در زندگی به‌دنبال پرکردن جاهای خالی یک رزومه و سابقه ایده‌آل باشید. زندگیتان را بر مبنای رسیدن به اهداف و آرزوهایتان بنا کنید. فکر کنید برای رسیدن به نقطه‌ای که دوست دارید به آن برسید به چه چیزهایی نیاز دارید و آن‌ها را انجام دهید.

اجازه دهید که رزومه کاریتان بازتابی از این سفر باشد.

۷ – “حاضر نیستم صبر کنم و منتظر بمانم”

حاضر نیستم صبر کنم و منتظر بمانم: برای زمان مناسب؛ برای افراد شایسته و کارآمد؛ برای بازار خوب؛ برای هر چیزی که مناسب باشد. اگر قرار باشد منتظر بمانیم از قافله زندگی عقب می‌مانیم. زمان به‌سرعت حرکت می‌کند و منتظر ما نمی‌ماند.

تنها چیزی که درست است همین الان است. پس حرکت کنید.

time-839884_960_720

۸ – “اسباب و اثاثیه جمع نمی‌کنم؛ آدم‌های خوب را دور خودم جمع می‌کنم”

دور خانه‌تان چرخی بزنید. به اطراف دفتر کارتان نگاه کنید. به وسایلی که می‌بینید فکر کنید. حالا تمام اقوامتان را برای صرف ناهار یا شام دعوت کنید. یا اینکه دوستانتان را جمع کنید. خوب به آن‌ها نگاه کنید.

کدام دسته احساس رضایت بیشتری در شما ایجاد می‌کند؟ شما همیشه می‌توانید عاشق وسایلتان باشید اما مطمئنا آن‌ها همین احساس را به شما برنمی‌گردانند.

۹ – “همیشه سعی می‌کنم دید بازی داشته باشم و چشم‌انداز خوبی برای خودم ترسیم می‌کنم”

چشمانتان را ببندید و تصور کنید من آن‌قدر قدرت دارم که هر چیزی که برایتان عزیز است را از شما بگیرم: خانواده؛ شغل؛ تجارت؛ خانه؛ همه چیز را. من روی این قدرت کار می‌کنم و همه‌چیز، هر چیزی که فکرش را بکنید از دست رفته است. آیا التماس می‌کنید؛ آیا حاضرید هر چیزی که در توان دارید را بدهید تا دوباره زندگیتان را پس بگیرید؟ آیا بازپس گرفتن زندگی برای شما خیلی ارزش دارد؟ آیا به این نتیجه رسیده‌اید که چیزهایی که داشتید خیلی مهم‌تر و باارزش‌تر از چیزهایی هستند که نداشتید؟

آیا تصور این‌که تمام این چیزها مثل خانه؛ خانواده و شغلتان را در یک لحظه از دست بدهید هولناک است؟ حتما همین‌طور است.

حالا چشمهایتان را باز کنید. هیچ‌وقت موفقیت‌هایی که به‌دست آورده‌اید را از یاد نبرید و به آن افتخار کنید.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:47

una-persona-su-tre-conosce-la-password-del-partner-e-lo-ha-spiato-google_password_spiare_partner_email_sicurezza_dati_personali-800x500_c-w600دنیای تکنولوژی هر لحظه در حال پیشرفت است و با پیدایش یک صنعت یا علم جدید بلافاصله محصولی علیه آن عرضه می‌شود. با پیشرفت دنیای کامپیوترها و آغاز نسل اول ارتباط‌های شبکه‌ای کم‌کم نفوذ و هک شکل گرفت.

قبل از هر چیز بهتر است که معنی اصلی و لغوی کلمه هک را بدانیم، دانشنامه آنلاین ویکی‌پدیا کلمه هک را سود بردن از یک روش هوشمندانه و سریع برای حل یک مشکل کامپیوتری معنی کرده است، البته در گفتگوهای امروزی هک به معنی نفوذ به یک سیستم رایانه‌ای است. این کلمه در لغتنامه ادبیات به معنای سوراخ است. از طرفی دیگر، برخی از افراد عمل هک را یک جادوی بزرگ با ترکیب دانش برنامه‌نویسی و کامپیوتر می‌دانند.

حال هکر کیست؟ به کسی که عمل هک را انجام می‌دهد هکر می‌گویند، هکر با داشتن دانش برنامه نویسی و گاهی اوقات برنامه‌های خاص که اغلب خودشان طراحی می‌کنند به یک سیستم رایانه‌ای نفوذ می‌کنند و از اطلاعات موجود در آن سیستم استفاده می‌کنند. البته هکرها به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که بعدا با آن‌ها آشنا خواهید شد.

اگر قصد داشته باشیم که به تاریخچه این دانش نگاه کنیم، باید اعلام کنم که هک و نفوذ به سیستم تاریخچه دقیقی ندارند و از همان روز اولی که یک کامپیوتر کار می‌کرد، روز بعد هک شد و کم کم با پیشرفت شبکه‌های کامپیوتری گروه‌های هکر شکل گرفت، همچنین جرائم اینترنتی آغاز شد. چندی پیش در سال نامعلومی که هنوز جزئیاتی درباره آن مشخص نشده شرکت MIT مورد حمله یک گروه هکر قرار گرفت، این گروه جوانانی تحصیل کرده بودند و جرائم زیادی در آن زمان مرتکب شدند، البته هیچ‌وقت مجازات نشدند.

_screen-e13925009038131-620x466به هر حال این روزها دنیای مجازی بسیار پرخطر شده و هر لحظه امکان دارد که یک هکر قدرتمند به رایانه شما نفوذ کرده و از اطلاعات شما سوءاستفاده کند.

انواع هکرها و نحوه‌ی هک کردن آن‌ها

Capture-620x178هکرها به چهار دسته کلی کله سفید، کلاه مشکی، کلاه خاکستری و کلاه صورتی تقسیم می‌شوند که معمولا کارهای متفاوتی نسبت به یکدیگر انجام می‌دهند.

هکرهای کلاه سفید: به هکرهایی گفته می‌شود که کارهای مفید انجام می‌دهند و اغلب شناخته شده‌اند، به عبارت دیگر این دسته از هکرها مرتکب هیچ خلافی نمی‌شوند و بیشتر وقت‌ها برای دولت کار می‌کنند. برای مثال این هکرها، نقص‌های موجود در سیستم امنیتی را پیدا کرده و از ورود دیگر هکرها به آن جلوگیری می‌کنند.

هکرهای کلاه مشکی: این هکرها دقیقا ضد هکرهای کلاه سفید هستند، هکرهای کلاه مشکی خرابکاری را بیشتر از هر چیز دوست دارند و تقریبا همیشه پس از سرقت اطلاعات به رایانه قربانی صدمه می‌زنند. استفاده از آنتی ویروس‌ها بهترین راه برای مقابله با این نوع هکرها است که البته همیشه پاسخگو نیست.

هکرهای کلاه خاکستری: به این نوع هکرها اصطلاحا واکر هم گفته می‌شود و هدف اصلی آن‌ها تفریح است، کار این نوع هکرها فقط دزدیدن اطلاعات کاربر روی رایانه بوده و به سیستم قربانی هیچ صدمه‌ای وارد نمی‌کنند. تفاوت عمده ین نوع هکرها با انواع هکر در این است که فقط برای اطلاعات با ارزش عملیات نفوذ را انجام می‌دهند.

هکرهای کلاه صورتی: این دسته از هکرها معمولا دانش برنامه نویسی ندارند و اغلب با برنامه‌های خریداری شده و اسکریپت‌ها موجود در اینترنت خودنمایی می‌کنند، از آنجا که این هکرها همیشه به دنبال خودنمایی هستند، خود را در جمع‌های مختلف معرفی می‌کند و گاهی اوقات دیگر هکرها به فکر در دام انداختن هکرهای کلاه صورتی می‌افتند.

معروف‌ترین هکرهای دنیا

استیو وزنیاک

steve-wozniak-620x413استیو وزنیاک یکی از برترین‌های دنیای هک است، استیو یکی از موسسان اصلی شرکت اپل بوده که فعالیت عمده او در اپل ۲ انجام می‌شد او در کنار استیو جابز شرکت اپل را تاسیس کردند و پس از تلاش بسیار توانستند اولین رایانه شخصی را تولید کنند. این دو، بخشی از نوجوانی خود را به‌عنوان هکر زندگی کرده‌اند و از فعالیت عمده آن‌ها می‌توان به ساخت جعبه آبی اشاره کرد. این جعبه تماس تلفنی از راه دور را به‌صورت رایگان امکان‌پذیر می‌کرد.

تیم برنزلی

Sir_Tim_Beers-Lee-620x413تیم برنزلی مخترع و بنیانگذار دنیای پهناور وب ( World Wide Web ) است. وی دانشمند علوم رایانه بوده و ریاست کنسرسیوم وب جهان‌گستر است و تکامل وب را تحت نظر دارد. این شخص از دانش برنامه نویسی بسیار بلایی برخوردار است و قطعا برای کسی که خالق چیزی باشد نفوذ به آن، کارِ دشواری نیست.

لینوس توروالدز

linus-torvalds-says-people-who-believe-in-an-ai-singularity-are-on-drugs-486373-2همان‌طور که می‌دانید بیشتر هکرها از سیستم عامل سورس باز لینوکس استفاده می‌کنند، جالب است بدانید که لینوس توروالدز یک مهندس فنلاندی آمریکایی است و سازنده هسته اصلی این سیستم عامل است. این شخص هم اکنون معمار ارشد پروژه لینکوس است و مدیریت کلی را بر عهده دارد.

ریچارد متیو استالمن

stallman-05-620x399این شخص در دنیای مجازی به‌عنوان یک هکر شناخته نشده است، اما با قدرت و دانش زیادی که در برنامه نویسی دارد، یک هکر ماهر به شمار می‌آید. ریچارد متیو استالمن از دسته هکرهای کلاه سفید بوده و با توجه به توانایی عظیم، تاکنون در دنیای آنلاین هیچ خرابکاری بزرگ یا کوچکی نداشته است و مانند هر هکر دیگری این عقیده را دارد که تمامی اطلاعات دنیا باید به اشتراک گذاشته شود.

دیوید اسمیت

david-l-smithدیوید اسمیت خالق ویروس ملیسا است، البته ممکن است که نام این ویروس را شنیده باشید. ویروس ملیسا به‌گونه‌ای طراحی شده بود که از طریق ایمیل به سیستم هدف ارسال می‌شد و اطلاعات ناخواسته‌ای را به ایمیل فوق ارسال می‌کرد، این ویروس برای مدتی تمام شبکه پست الکترونیکی یا همان ایمیل را بدنام کرد.

رابرت تاپان موریس

ROBERT-TAPPAN-MORRISرابرت از هکرهای مشهور جهان بوده و هنوز هم درباره خرابکاری‌های قدیمی او در دنیای مجازی صحبت می‌شود. این هکر در سال ۱۹۸۸ میلادی ویروسی را طراحی کرد که نیاز به دانلود نداشت و فقط با باز کردن یک سایت به سیستم منتقل می‌شد و در مدت کوتاهی آن‌قدر تکثیر می‌شد که حافظه رم را آشغال می‌کرد. این شخص برای مدتی کل فضا اینرتنت را آلوده کرده بود و پس از دستگیری اعلام کرد که فقط قصد شوخی با یک فرد را داشته است.

ویلیام نپستر

هویت این هکر هنوز فاش نشده است اما بزرگ‌ترین خرابکاری او از کار انداختن کل شبکه اینترنت بود. چندین ساله پیش شرکت نوترون نسخه جدید آنتی‌ویروس خود را منتشر کرد و مدعی شد که می‌تواند از هر سیسمی محافظت کند، در شب همان روز پیغامی روی تمامی سیستم‌های شرکت نوترون با عنوان “لطفا حرف خود را پس بگیرید” به نمایش در‌آمد. نوترون به این پیغام هیچ توجهی نکرد و پس از چند ساعت به‌صورت کامل اینترنت کل دنیا قطع شد. ویلیام پس از وصل دوباره اینترنت اعلام کرد که هر لحظه بخواهد می‌تواند اینترنت جهان را دوباره قطع کند، لازم به ذکر است که تاکنون تنها ۴۰ درصد از کل این ویروس شناخته شده و هنوز به‌صورت کامل پاکسازی نشده است.

نیکیتا کوزمین

top-10-hacker-arrests-in-2013_Nikitaنیکیتا کوزمین یکی دیگر از هکرهای بزرگ جهان است، این شخص یکی از سه خالق ویروس گوزی است و جرائم رایانه‌ای بسیاری را مرتکب شده است. این ویروس از طریق فایل‌های پی دی اف به سیستم کاربران نفوذ می‌کند و اطلاعات آن را به منبع ارسال می‌کند. ویروس گوزی در سال ۲۰۰۷ شناسایی شد اما تا آن زمان میلیون‌ها دلار پول را از حساب‌های بانکی مختلف به سرقت برده شد. این شخص پس از دستگیری ۶٫۹ میلیون دلار جریمه شد و همچنین به ۳۷ ماه حبس محکوم شد. البته وی در شناسایی این ویروس به کارشناسان فدرال کمک بسیاری کرد و همین امر باعث بر تخفیف در زمان محکومیت این هکر بزرگ شد.

آیا هر سیستم قابل نفوذ است؟

هکرهای بزرگ‌تری از لیست بالا در دنیای مجازی وجود دارند که هنوز هیچ اطلاعاتی درباره آن‌ها منتشر نشده است، همچنین لیست منتشر شده تنها چند نفر از هکرهای مشهور جهان هستند و لیست بلندبالایی می‌توان تهیه کرد. معمولا هکرهای بزرگ بر این باورند که هیچ سیستمی امن نیست و هیچ چیز در این دنیا غیرقابل نفوذ نیست. با این حال هکرها توانایی نفوذ به هر سیستمی را دارند و خطر هرلحظه در کمین است. بهترین راه مقابله در برابر آن‌ها هم استفاده از فایروال‌های قوی است، که برای حرفه‌ای‌ها تاثیری ندارد، البته فایروال‌های سخت افزاری امنیت بیشتری دارند و از آن‌ها در مراکز بزرگ استفاده می‌شود. به هر حال همیشه خطر در دنیای دیجیتال وجود دارد و احتمال در دام افتادن هم بسیار زیاد است.

نشر دیتالینک – gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:47

یک دستگاه جدید پوشیدنی با هدف حذف نیاز به لمس تلفن همراه، تبلت یا کیبورد برای تایپ ابداع شده است.

1Untitled
بند “Tap” در حقیقت یک نوار پارچه‌ای است که مانند دستکش دور انگشتان قرار می‌گیرد و حسگرهای نامرئی آن به ترجمه حالت‌های دست به شکل اعداد و حروف می‌پردازند.

یک ضربه از هر انگشت به حروف صدادار تبدیل می‌شود و ترکیب ضربه‌ها حروف بی صدا را ایجاد می‌کنند. ۳۱ ضربه انگشت احتمالی وجود دارد و دقت این فناوری ۹۹ درصد است. همچنین قابلیت‌های تکمیل خودکار و پیش‌بینی واژه نیز بر روی این ابزار مورد انتظار هستند.

این دستکش از قابلیت بلوتوث برخوردار است و می‌تواند با هر نوع دستگاه تلفن‌همراهی کار کند.

این فناوری همچنین به کاربرانی که نابینا بوده یا از اختلال بینایی برخوردارند، راه جدیدی را برای ارتباط گیری با دستگاههای تلفن همراه به سرعت و راحتی مشابه کاربران بینا ارائه می‌کند.

یک کیت توسعه Tap در اختیار تولیدکنندگانی قرار خواهد گرفت که به آن‌ها اجازه می‌دهد از قابلیت‌های دستگاه برای کاربردهای مختلف از جمله بازی و واقعیت مجازی استفاده کنند.

این فناوری در حال حاضر در مرحله آزمایش بتا قرار داشته و قرار است اواخر سال ۲۰۱۶ به فروش برسد.

نشر دیتالینک – bartarinha

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 131 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:47

احتمالا نام دو بنیان‌گذار مطرح شرکت اپل را به خوبی می‌شناسید. استیور جابز و استیو Wozniak دو بنیان‌گزار شرکت اپل هستند؛ اما باید به شما بگوییم که شخص سومی به نام Ron Wayne نیز وجود داشته که در سال ۱۹۷۶ تمامی سهم خود را به مبلغ ۱۵۰۰ دلار فروخت! در صورتی که از فروختن سهم خود صرف نظر می‌کرد حالا او ۵۰ میلیارد دلار دارایی داشت.

دستگاه Microsoft Zune

PD14289270_zune_br_1691930i-large_trans++QbIAlMgBBjstqL9vckGElm24dU_YFKvc0zvFD3324UM

پاسخ مایکروسافت به آیپادهای اپل کمی دیر عرضه شد. مایکروسافت دستگاه Zune را برای رقابت با آیپادهای اپل در سال ۲۰۰۶ زمانی که آیفون‌های این شرکت عرضه شدند، منتشر کرد. حال به نظر می‌رسد مایکروسافت کمی دیر جنبیده چراکه دیگر نامی از این دستگاه شنیده نمی‌شود.

شرکتی که آیپادهای اپل را رد کرد

01original_ipod_1711061b-large_trans++qVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwZwVSIA7rSIkPn18jgFKEo0

طراح اصلی آیپادهای اپل Tony Fadell نام داشت که شرکت RealNetworks پیشنهاد وی را مبنی بر ساخت چنین وسیله‌ای رد کرد؛ او سپس به اپل رفت و توانست در آغوش گرم این شرکت قرار بگیرد و بقیه‌ی داستان را دیگر خودتان می‌توانید حدس بزنید.

استیو جابز از اپل جدا شد

steve-jobs-tech-ap-large_trans++wDgGh3pkom49KxtKngnUazFCz-CXoLiAuLtBSY0KYYg

هیچ کس نمی‌داند در سال ۱۹۸۵ چه اتفاقاتی در شرکت اپل رخ داد؛ بحث‌های متعددی در مورد استیو جابز و نحوه‌ی ترک وی از این شرکت مطرح شده اما همین مسئله نزدیک بود تا John Sculley در دهه‌ی ۹۰ میلادی اپل را به خاک سیاه بنشاند. به نظر می‌رسد اپل خوش‌شانسی‌های زیادی را تجربه کرده باشد.

شرکت نینتندو پیشنهاد شرکت سونی را رد کرد و به شرکت Philips روی آورد

nintendoplaystatio_3365602a-large_trans++qVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwfSVWeZ_vEN7c6bHu2jJnT8

در اوایل دهه‌ی ۹۰ میلادی سونی و نینتندو بر روی کنسول جدید بازی به نام SNES کار می‌کردند. به علت مشکلاتی که در آن زمان به وجود آمد نینتندو و سونی همکاری خود را قطع کردند و نینتندو به سراغ شرکت Philips رفت و سونی نیز پلی‌استیشن ۱ را عرضه کرد! اگر هر دو هنوز هم با یکدیگر همکاری می‌کردند چه کنسول‌های قدرت‌مندی که می‌توانستیم شاهد باشیم.

شرکت Weste Union پیشنهاد تلفن گراهام‌بل را رد کرد

Alexander_Graham_Telephone_in_Newyork-xlarge_trans++lamK529WwSyLoz7XfmcEX1lc0rwuZ4T7vhHVQ4aVJQM

الکساند گراهام‌بل مخترع تلفن‌های امروزی بوده اما وی نتوانسته به راحتی اختراع خود را به شرکت‌های آن زمان ارائه کند. شرکت Weste Union در سال ۱۸۷۶ اختراع وی را رد کرد تا او به سراغ شرکت Bell Telephone رود که در نهایت توسط شرکت مطرح AT&T خریداری شد.

شرکت Blockbuster پیشنهاد شرکت Netflix را رد کرد

blockbuster-reuters-large_trans++qVzuuqpFlyLIwiB6NTmJwfSVWeZ_vEN7c6bHu2jJnT8

شرکت Blockbuster که وظیفه‌ی ساخت و عرضه‌ی انواع DVD‌ها را بر عهده دارد در سال ۲۰۰ با پیشنهاد شخصی به نام Reed Hastings مبنی بر فروش شرکت Netflix مواجه شد اما Blockbuster این پیشنهاد را رد کرد. حال نتفلیکس مطمئن شده تا دیگر نام و نشانی از DVDها باقی نماند!

بیل‌گیتس اپل را نجات داد

2245324-bill-gates-epa-large_trans++YBEWvMdcMFfUabU60-4H7-3kDng3x-gnHj1zaeDjnU8

در سال ۱۹۹۷، مایکروسافت که امروزه یکی از مهم‌ترین رقبای شرکت اپل به حساب می‌آید، با کمک مالی ۱۵۰ میلیون دلاری اپل را از ورشکست شدن نجات داد و در عوض مزایای خاصی را دریافت کرد. حال اگر کمک مالی مایکروسافت به اپل نبود تصور کنید که الان در حال استفاده از چه گوشی‌ بودید!

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:16

گروه تروریستی داعش خبر از ارائه یک اپلیکیشن اندرویدی تازه داد.این اپ که از طریق کانال تلگرام این گروه منتشر شد، در برگیرنده بازی هایی برای یادگیری حروف الفبای عربی و همچنین لغات و اصطلاحات نظامی نظیر تانک و راکت است.با دیتا لینک همراه باشید.

1631696_876

نرم افزار مذکور علاوه بر فلش کارت های الفبایی، حاوی سرودهای آموزشی خاصی است که طبق گزارشات مملو از عبارات تهییج کننده برای ترغیب کودکان به اعمال تروریستی است و همزمان از انیمیشن های کارتونی جالب و جذابی نیز بهره می گیرد.

این اپ البته نخستین محصول دیجیتالی داعش محسوب نمی شود، با این همه، آنطور که وبسایت Threat Matrix اشاره کرده نخستین اپلیکیشنی است که این گروه تروریستی برای کودکان ارائه نموده.

برخی موسسات پژوهشی، این روزها تهدیدات آنلاین داعش را جدی تر از هر زمان دیگری می داند با این همه، هیچکس پیش بینی نمی کرد که این سازمان، حالا به دنبال جلب توجه جوان ترین کاربران دنیای اندروید باشد.

تلگرام نیز به سهم خود، کار کرک کردن فعالیت های داعش را در اپ پیام رسان رمزگذاری شده خود آغاز نموده و در ماه نوامبر سال گذشته بود که اعلام کرد ۷۸ کانال مربوط به آن را که به ۱۲ زبان مختلف بودند رهگیری و مسدود کرده است.

نشردیتالینک-mashreghnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:16

Windows-Phone-8.1سنسور های اثر انگشت یکی از راه های بالا بردن امنیت گوشی های هوشمند در چند سال اخیر بوده اند که آغاز استفاده از این سنسور ها در گوشی های هوشمند به طور وسیع سال ۲۰۱۳ توسط آیفون ۵ اس اپل صورت گرفت و پس از آن سازندگان اندرویدی نیز از این سنسور ها در گوشی های پرچمدار خود استفاده کردند و اکنون استفاده این سنسور ها به حدی گسترده شده است که در سال جاری نه تنها تمامی پرچمداران به سنسور های اثر انگشت مجهز شده اند بلکه اکثر گوشی های میان رده نیز از سنسور اثر انگشت بهره مند هستند. اما مایکروسافت تاکنون هیچ گوشی هوشمندی را با سنسور اثر انگشت همراه نکرده است زیرا که سیستم عامل ویندوزفون از این ویژگی پشتیبانی نمیکند.

با این حال مایکروسافت در ویندوز ۱۰ و پرچمداران سال گذشته ی خود از سیستم امنیتی منحصر به فردی استفاده کرد که این سیستم با اسکن عنبیه ی چشم کاربر، صاحب گوشی را تشخیص میدهد و اجازه ی ورود به گوشی را میدهد. اما این پایان ماجرا نبود و به لطف ویژگی Windows Hello، تشخیص چهره نیز در ویندوز ۱۰ امکان پذیر است ولی با تمام این وجود تشخیص توسط اثر انگشت کاربر هنوز یکی از آپشن های دارندگان گوشی های ویندوزی نیست. به نظر میرسد مایکروسافت قصد داشت تا کاربران را مجاب به استفاده از سیستم های تشخیص چهره و تشخیص عنبیه به جای استفاده از سنسور های اثر انگشت کند اما خبر خوش برای طرفداران ویندوزفون زیرا که بالاخره  مایکروسافت قائده ی بازی خود را تغییر داده است.

طبق تائید رسمی مایکروسافت در کنفرانس WinHec که در این هفته برگزار شد و همچنین گزارش منتشر شده از سوی MS Power User، غول نرم افزاری جهان تائید کرد که پشتیبانی از سنسور های اثر انگشت در به روزرسانی تابستانی ویندوز ۱۰ موبایل به این سیستم عامل اضافه خواهد شد و در نتیجه میتوان انتظار داشت که تا پایان ۲۰۱۶ گوشی های جدیدی از سوی مایکروسافت با پشتیبانی از این قابلیت پا به میدان بگذارند.

این ویژگی به عنوان بخشی از قسمت Windows Hello به ویندوز ۱۰ موبایل اضافه خواهد شد و در نتیجه ورود توسط سیستم های بایومتریک به ویندوز ۱۰ موبایل امکان پذیر خواهد شد. همان طور که گفته شد در حال حاضر Windows Hello از سیستم تشخیص چهره و تشخیص عنبیه ی افراد هم در ویندوز موبایل و هم در ویندوز دسکتاپ پشتیبانی میکند و در صورت اضافه شدن پشتیبانی از سنسور انگشت به این ویژگی شاهد مجموعه ی نسبتا کاملی از راه های امنیتی خواهیم بود. مایکروسافت پیش از این از سنسور های اثر انگشت در سری سرفیس استفاده کرد اما برای اولین بار است که استفاده از این سنسور ها در گوشی های هوشمند در برنامه ی مایکروسافت قرار دارد.

البته این ویژگی نرم افزاری نیاز به سخت افزار مختص خود را نیز برای پشتیبانی از آن دارد. فبلت HP Elite X3 مجهز به سنسور اثر انگشت است اما برای مشاهده ی نحوه ی پشتیبانی دیگر گوشی های ویندوزی از این قابلیت و ابزار Windows Hello باید منتظر ماند. مایکروسافت میگوید در حالی که برخی از سازندگان تجربه ی استفاده از سنسور های اثر انگشت دارند، استفاده از اسکنرهای دیگر کمپانی ها ممکن است نیاز به کار بیشتری را بر روی ویندوز ۱۰ بطلبد. آپدیت سالانه ی ویندوز ۱۰ اکنون در مرحله ی  آزمایش است و احتمالا در ماه جولای برای هر دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ عرضه خواهد شد.

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 138 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:03

2g-3g-4g-1000x594بسیاری از کاربران درباره سرعت مطلوب دانلود از طریق شبکه‌های موبایل می‌پرسند.

رشد سرعت دانلود از طریق شبکه‌های موبایل در دهه اخیر شگفت انگیر بوده و کاربران دنیای منتشر ورود ۵ جی هستند که انقلابی بزرگ محسوب می‌شود و همه ابزارهای فناورانه را متحول خواهد کرد.

جدول زیر به زبان ساده شمارا با سرعت مطلوب نسل‌های مختلف شبکه‌های موبایل آشنا می‌سازد.

لازم به یادآوری است هرچند سرعت کاربر نهایی بسته به دوری و نزدیکی به ارسال‌کننده، تعریف صحیح و معماری صحیح آنتن توسط مهندس یا نامهندس مربوطه، تعداد کاربران متصل به آنتن، میزان دانلود هم‌زمان و … تعریف و سنجیده می‌شود؛ اما در ایران به دلیل معماری غلط و تعاریف نادرست هنگام نصب تجهیزات، اغلب کاربران با پکت لاست وحشتناک روبرو شده و به همین خاطر بدون کلیک حجمشان خورده می‌شود و هزینه‌های زیادی بابت دیتای غیرواقعی و پِرت می‌پردازند.

این موضوع که یک بسته دیتای ۱۰ کیلوبایتی درنهایت ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوبایت محاسبه‌شده و جابجا می‌شود، به نفع اپراتورهای موبایل تمام‌شده و آنها بدون اندازه‌گیری صحیح، به دلایل گفته‌شده، جیب مشتریان را زودتر از موعد خالی می‌کنند.

اینکه کدام اپراتور نزدیک‌تر به استانداردهای تعریف شده است را نهادهایی مانند سازمان تنظیم مقررات باید ارزیابی فنی کرده و در اختیار عموم قرار دهند.

Symbol

Name

Generation

Download Speeds

G

GPRS

۲G

۰٫۱ Mb/s

E

EDGE

۲٫۵G

۰٫۴ Mb/s

۳G

۳G

۳G

۲ Mb/s

H

HSDPA

۳٫۵G

۷٫۲ Mb/s

H+

HSDPA+

۳٫۷۵G

۲۱ Mb/s

LTE

LTE / 4G

۴G

۱۰۰ Mb/s

16-5-15-121013Mobile-Evolution-1G-2G-3G-4G.png

16-5-15-12115Tabla-5G-2

نشر دیتالینک – khabaronline

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:03

آنتونوف ۲۲۵ مریا ( Antonov An-225 Mriya) یک هواپیمای باری-ترابری طراحی شده توسط آنتونوف شوروی سابق است که پس ازفروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید آن در اوکراین دنبال شده و  بزرگ‌ترین هواپیمای بال‌ثابت جهان به حساب می‌آید.مساحت بالهای این هواپیمای غول‌پیکر دو برابر بوئینگ ۷۴۷ است و در ماموریت جدید خود یک ژنراتور برق ۱۱۷ تنی را برای یک شرکت معدنی به غرب استرالیا می‌برد. حتی مقام‌های فرودگاهی استرالیا هم از رسیدن این هواپیما هیجان زده هستند و برنامه خاصی برای استقبال مردم در موقع فرود این هواپیما در نظر گرفته شده است.

16-5-11-204951239267

این هواپیما را می‌توان نسخه بزرگ شده هواپیمای آنتونوف-۱۲۴ دانست. هدف از طراحی این هواپیما، حمل و نقل بوران فضایی شوروی بود (بوران سفینه فضایی شوروی است که تنها یک بار در سال ۱۹۸۸ به فضا سفر کرد) . نام مریا در انتهای آنتونوف۲۲۵ به معنای رویا در زبان اکراینی است. اولین نمونه آنتونوف۲۲۵ در سال ۱۹۸۸ تکمیل شد. ابتدا قرار بود دو نمونه از این هواپیما وارد ناوگان هوایی شود اما اکنون تنها از یک فروند آن بهره برداری می شود که دارای شماره شناسه ۸۲۰۶۰-URاست. این هواپیما توانایی حمل و نگهداری بارهای بسیار سنگین و بسیار بزرگ را دارد.

16-5-11-205011340377BF00000578-3583171-image-a-72_146289547185416-5-11-2050273401201900000578-0-image-a-12_1462890666135

آنتونف ۲۲۵ که ۱۷ خدمه پروازی دارد دارای ۶ موتور قدرتمند ساخت شرکت آنتونف اوکراین است این موتورها می‌توانند معادل ۱٫۵ میلیون نیوتن (۱۲۵۰۰۰ کیلوگرم) نیروی رانش ایجاد کنند آنتونف ۲۲۵ قابلیت حمل ۱۵۰۰ نفر نیرو را دارا می‌باشد که این در نوع خود بی نظیر می‌باشد. مخازن سوخت این هواپیما قابلیت سوختگیری به میزان ۲۸۰ تن را دارا می‌باشد و در حالت عادی در هر ساعت ۱۸ تن سوخت مصرف می‌کند و با بار قابلیت پرواز به میزان ۱۲ ساعت را دارا می‌باشد یکی از معایب این هواپیما ارتفاع خلبان با زمین در هنگام فرود یا پرواز است که تقریباً ۱۰ متر می‌باشد در خصوص وزن آن همین نکته کافیست که آنتونف ۲۲۵ وزنی معادل ۸ فروند بوینگ ۷۳۷ دارد. طول این هواپیمای غول پیکر ۸۴ متر می‌باشد که با این طول می‌تواند بدنه یک بوینگ ۷۳۷ را در خود جای دهد.

16-5-11-205042antonov-an-225-mriya-buran-su-2416-5-11-2050563402526700000578-0-image-a-10_1462890651545

قابلیت دیگر این هواپیما حمل بار بصورت خارجی می‌باشد یعنی می‌توان با قراردادن قسمتی در روی بدنه هواپیما بارهای حجیم را نیز حمل نمود همانطور که در سال ۱۹۸۹ شاتل روسی بوران را حمل نمود. از بارگیری‌های مهم این هواپیما بعد از بازسازی می‌توان به بارگیری یک واگن قطار همراه با ریل به وزن ۱۰۹ تن، بارگیری ژنراتور و مولدهای برق و حمل ماشینها و وسایل و خدمه یک شرکت اتومیبل رانی را برای شرکت در مسابقات نام برد. در پایان قابل ذکر است این هواپیما قابلیت حمل بار تا ۲۵۰ تن را دارا است.

16-5-11-2052281312364

آنتونوف ۲۲۵ پهن‌تر از هواپیمای ایرباس آ۳۸۰ است همچنین از هواپیماهای چون آنتونوف۱۲۴، بویینگ ۷۴۷ باری و Galaxy 5-Lockheed C که نزدیک ترین هواپیماهای هم رده هستند بزرگ تر است.

مشخصات هواپیما:

بیشنه وزن هنگام برخاست: ششصد هزار کیلو گرم
بشینه وزن بار: دویست و پنجاه هزار کیلو گرم
طول: ۸۴ متر
دهانه بال: ۸۸٫۴۰ متر
ارتفاع: ۱۸٫۱۰ متر
خدمه: ۲ خلبان و ۴ خدمه پرواز
پیشرانه: شش موتور توربوفن Lotarev D-۱۸T
سرعت کروز: ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت
برد: ۱۵۴۰۰ کیلومتر

نشردیتالینک-khabaronline

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:03

Watch-Dogs-2در طی کنفرانس مالی یو‌بی‌سافت، رئیس این شرکت، آقای Yves Guillemot اطلاعات جالبی از قسمت دوم عنوان Watch Dogs را برای بازی‌بازان اعلام کرد. عنوانی که برای عرضه در سال مالی پیش رو برنامه ریزی شده است.

در زیر می‌توانید اطلاعات منتشر شده را بخوانید:

بزرگ‌ترین عنوان ما Watch Dogs خواهد بود که بر اساس موفقیت نسخه اول ساخته خواهد شد. این عنوان یکی از پر فروش ترین عناوین یوبی‌سافت در تاریخ این شرکت بوده است. نسخه جدید بار دیگر بازی‌بازان را با سبک و سیاقی جدید و گیم‌پلی هک مردن خلاقانه غافل‌گیر خواهد کرد.

پس از این اطلاعات، مسئول بخش مالی، آلین مارتینز در یک سخن‌رانی از نام Watch Dogs 2 استفاده کرد و هنوز اطلاعاتی مبنی بر اینکه نسخه دوم، اخرین نسخه از این عنوان است یا خیر، منتشر نشده است. قطعا در ماه‌های پیش رو از این عنوان زیاد خواهیم شنید. با این‌حال نمایشگاه E3 نیز نزدیک است و احتمال رونمایی از Watch Dogs 2 در کنفرانس مایکروسافت کم نیست.

نشر دیتالینک – gamefa

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:31

هشتگ‌ها بخش مهمی از اینستاگرام را تشکیل می‌دهند. با استفاده از هشتگ‌‌های مناسب ، پست شما در صفحه Discover این شبکه نمایش داده می‌شوند. بدین ترتیب کاربران بیشتری عکس شما را می‌بینند و لایک بیشتری دریافت خواهید کرد. اما احتمالا شما نیز در یافتن هشتگ‌های مناسب برای پست‌ خود دچار مشکل هستید.با دیتا لینک همراه باشید.

برای کاربران تازه‌وارد در سرویس اینستاگرام، شناسایی و درک برخی هشتگ‌های رمزی مشکل است. #tbt و #f4f به چه معنا هستند؟ دلیل استفاده کاربران از هشتگ‌هایی نظیر #LikeForLike و #Instagood چیست؟ شناسایی موارد مرتبط و مناسب با پست‌هایی از حیوان خانگی، غذای خود و یا محتوی خانوادگی می‌تواند استراتژی خوبی جهت جذب لایک بیشتر باشد.

کار خود را با شناسایی داغ‌ترین هشتگ‌ها آغاز کنید

قبل از به‌کارگیری یک استراتژی جدید، باید برترین هشتگ‌های سرویس اینستاگرام را شناسایی کنید. Webste، سرویس آنلاین نمایش اینستاگرام، لیستی از ۱۰۰ هشتگ برتر در بین کاربران این شبکه اجتماعی را آماده کرده است. در اینجا می‌توان فهمید چند میلیون عکس با هشتگ مشابهی منتشر شده‌اند. حتی به خاطر سپردن ۲۰ مورد از هشتگ‌های این لیست می‌تواند مفید باشد.

Instagram-top-100-hashtags-640x412-620x399

یکی از تکنیک‌های شناسایی هشتگ‌های مناسب و مرتبط، استفاده از قابلیت تکمیل خودکار این شبکه است. همچون تگ کردن کاربران در پست و کامنت، وقتی علامت # را قرار داده و شروع به تایپ عبارتی برای هشتگ می‌کنید، اینستاگرام پیشنهاد‌هایی را در پایین به شما ارائه می‌کند. در کنار هر یک از این موارد، تعداد دفعات استفاده شدن آن‌ها نیز درج خواهد شد؛ هرچه هشتگ شما محبوب‌تر باشد، لایک بیشتری دریافت می‌کنید. به خاطر داشته باشید که صدمین هشتگ برتر لیست بالا، در بیش از ۶۰ میلیون پست درج شده است، پس اگر هشتگ پیشنهادی اینستاگرام چنین رکوردی داشت، حتما آن را انتخاب کنید.

یافتن بهترین هشتگ‌های برتر، متناسب با موضوع

برای تصویری از غذای شام خود و بازی با سگ خانگی نباید هشتگ مشابهی مورد استفاده قرار داد. پس چگونه برای هر پست هشتگ اختصاصی پیدا کنیم؟ در این زمینه باید به دنبال هشتگ‌هایی باشید که دیگران از آن‌ها استفاده می‌کنند.

Instagram-hashtags-tagstagram-640x434-620x420

سرویس Tagstagram توانسته است هشتگ‌های پرطرفدار را به‌صورت موضوعی و برای مواردی همچون موسیقی، حیوانات، ماشین، مردم و … دسته‌بندی کند. هر یک از این موارد شامل دسته‌های کوچک‌تر نظیر گربه، سگ، بوگاتی، جاستین بیبر و … می‌شود. تگ‌های مرتبط با موضوع پست خود را کپی کرده و در اینستاگرام قرار دهید. جهت استفاده از برنامه می‌توانید از نسخه وب، اندروید و یا iOS آن بهره ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم تگ‌های استخراج شده از این سرویس را در اپلیکیشن یادداشت‌برداری نظیر اورنوت یا کیپ ذخیره کنید.

هر روزی تگ اختصاصی خود را دارد

یکی از راز‌های اینستاگرام که کمتر کاربری از آن آگاهی دارد، این است که هر روز هفته یک یا گاهی اوقات چند هشتگ اختصاصی دارد. به‌عنوان‌مثال اگر بخواهید تصاویر قدیمی خود را با دوستان به اشتراک بگذارید، باید از هشتگ #ThrowbackThursday استفاده کنید. استفاده از تگ‌های مناسب برای سایر روز‌های هفته نیز می‌تواند آمار لایک شما را بالا ببرد.

Instagram-Hashtag-640x393-620x381

هشتگ‌های مناسب روز دوشنبه

  • از هشتگ‌های #Monday، #Mondays و #manicmonday به‌عنوان تگ‌های عادی در طی روز استفاده کنید.
  • از هشتگ #Mondaymotivation برای یک پست پرانرژی جهت شروع هفته بهره گیرید.
  • از هشتگ‌های #mondayblues و #mondaymoing جهت ابزار ناراحتی از آغاز هفته کاری استفاده می‌شود.
  • اگر مرد یا زنی شما را مجذوب خود کرد، از هشتگ #Mancrushmonday استفاده کنید.
  • جهت به اشتراک گذاشتن آهنگ مورد علاقه یا بند خود هشتگ #musicmonday را وارد کنید.

هشتگ‌های مناسب روز سه‌شنبه

  • #Tuesday و #Tuesdays هشتگ‌های عادی روز هستند.
  • از هشتگ #transformationtuesday جهت اعلام مشکلات شخصی در رسیدن به هدف خود استفاده کنید.
  • برخی کاربران حین گرفتن سلفی با سگ خود، در حالی که زبانشان را بیرون آورده‌اند، از هشتگ #tongueouttuesday استفاده می‌کنند.
  • جهت به اشتراک‌گذاری تصویری از سفر اخیر خود، هشتگ #traveltuesday را قرار دهید.

هشتگ‌های مناسب روز چهارشنبه

  • #Wednesday، #Wednesdays و #humpday هشتگ‌های معمولی روز هستند.
  • جهت صحبت از سلامت و تناسب‌اندام، هشتگ #wellnesswednesday استفاده کنید.
  • #winewednesday یکی دیگر از هشتگ‌های پرکاربرد محسوب می‌شود.
  • جهت به‌اشتراک گذاری متن یا داستان اشتیاقی، از هشتگ #wednesdaywisdom بهره گیرید.
  • تصویر دختر مورد علاقه خود را با هشتگ womencrushwednesday قرار دهید.

هشتگ‌های مناسب روز پنجشنبه

  • هشتگ‌های معمولی روز عبارتند از #Thursday و #Thursdays
  • جهت به‌اشتراک گذاری تصویری قدیمی و یادآوری خاطره‌ها از تگ #throwbackthursday و #tbt استفاده کنید.
  • برای قرار عاشقانه وسط هفته، تگ #thursdate را قرار دهید.
  • اگر در حال خوردن نوشیدنی هستید، تگ #Thirstythursday را بگذارید.
  • جهت تشکر و ابراز احترام به فرد خاصی، هشتگ #thankfulthursday به کار می‌رود.

هشتگ‌های مناسب روز جمعه

  • تگ‌های عادی روز عبارتند از #Friday، #Fridays و #tgif.
  • برای یادآوری خاطره و تصاویر قدیمی نیز از هشتگ‌های #flashbackfriday و #fbf بهره گیرید.
  • اگر اوقات خوشی را سپری می‌کنید، هشتگ‌های #fridaynight، #fridaynights و #fridayvibes را در پست اینستاگرام خود قرار دهید.

توجه داشته باشید که روز جمعه شامل بیشترین تگ‌های اختصاصی و محبوب است، پس ممکن است قابلیت اتمام خودکار اینستاگرام، موارد جدید و داغی را پیشنهاد کند.

هشتگ‌های مناسب روز شنبه

  • تگ‌های معمولی و متداول این روز #Saturday و #Saturdays هستند.
  • اگر می‌خواهید از وضعیت خود در روز مشهور به تنبلی هفته پستی بگذارید، هشتگ #saturdaymoings را ثبت کنید.
  • #caturday و #saturdaynight از جمله سایر تگ‌های داغ شنبه هستند.

هشتگ‌های مناسب روز یکشنبه

  • از #Sunday، #Sundays و #sundayfunday به عنوان تگ‌های معمولی در روز استفاده کنید.
  • #selfiesunday و #sundayselfie را در پست‌های سلفی خود قرار دهید.
  • اگر می‌خواهید ناهار را بیرون میل کنید، هشتگ sundaybrunch را در پست مربوط به آن قرار دهید.

بیش از ۵ هشتگ مرتبط در پست قرار ندهید

افراط در هر چیزی می‌تواند مضرات خود را داشته باشد. این قانون برای هشتگ‌های اینستاگرام نیز صدق می‌کند. در این سرویس نمی‌توان بیش از ۳۰ هشتگ در هر پست استفاده کرد، اما همین تعداد نیز معمولا زیاد است. پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که ۵ هشتگ برای هر پست ایده‌آل بوده و نباید از موارد بیشتری استفاده کرد. بدین ترتیب سعی کنید متناسب با موضوع تصویر خود، از ۵ هشتگ مرتبط و مناسب استفاده کنید.

Instagram-hashtag-uncommon-unusual-640x371-620x359

اما اگر به استفاده از هشتگ‌های فراوان اصرار دارید، بهتر است موارد اضافی را در اولین کامنت پست خود قرار دهید. بدین ترتیب محیط توضیحات تصویر شلوغ نمی‌شود و در عین حال، تمامی هشتگ‌ها تاثیر خود را خواهند داشت.

نشردیتالینک-gadgetnews

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 112 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:31

Untitledدر حالی که تقریباً اکثر نرم‌افزارهای همراه مطرح از Flat design یا طراحی تخت در لوگوی خود بهره گرفته‌اند، اما لوگوی اینستاگرام در سال‌های گذشته به طرح قدیمی که برای اولین‌بار در قالب عرضه این نرم‌افزار در سال ۲۰۰۷ ارائه شد وفادار مانده بود. طراحی که در چارچوب رنگ‌بندی و ترکیب خود، در کنار بهره‌مندی از لنزهای درخشان شیشه‌ای و منظره‌یاب سیاه‌رنگ در قسمت کناری، تداعی‌کننده یک دوربین پولاروید است. با این وجود، بالاخره اینستاگرام هم تصمیم گرفت از طراحی جدید آیکون برنامه خود در قالب به‌روزرسانی جدید نرم‌افزاری رونمایی کند.

یان اسپاتر، سرپرست تقریباً جدید تیم طراحی اینستاگرام، که سابقه فعالیت در تیم طراحی مربوط به سرویس یوتیوب (که فعالیت او روی پروژه نایک پلاس را شامل می‌شود) نیز در کارنامه او دیده می‌شود درخصوص طراحی جدید لوگوی نرم‌افزار همراه اینستاگرام می‌گوید: «این طرح به آنچه در دوربین‌های امروزی مشاهده می‌کنیم نزدیک‌تر است.» از آنجا که آیکون نرم‌افزار اینستاگرام یکی از مشخصه‌های اصلی و هویتی این شرکت به حساب می‌آید و البته با در نظر گرفتن این واقعیت که صدها میلیون کاربر در سراسر جهان به واسطه لمس چنین مولفه نرم‌افزاری با سرویس‌های اینستاگرام در تعامل قرار می‌گیرند باید پذیرفت که اینستاگرام تصمیمی واقعا سخت در این مقطع زمانی اتخاذ کرده است.

تیم طراحی اینستاگرام حدود ۹ ماه زمان صرف طراحی این آیکون جدید کرده است. اسپالتر تمرکز اولیه خود را معطوف به نماهایی کرد که کاربران به‌عنوان شاخصه‌های اصلی لوگوی ترکیبی و مملو از جزئیات پیشین اینستاگرام در ذهن دارند. به این منظور او از تمامی کارکنان شرکت درخواست کرد ذهنیتی که از لوگوی اینستاگرام دارند را در مدت زمان ۱۰ ثانیه یا کمتر روی کاغذ ترسیم کنند. اسپالتر در این خصوص می‌گوید: «این راهکار، ذهنیت کاربران از لوگوی پیشین را مشخص کرد.» ذهنیتی که در آن لنز دوربین، گوشه‌های خمیده آیکون و در نهایت تعجب، منظره‌یاب سیاه‌رنگ در گوشه بالا سمت راست آیکون، جایگاه اصلی را به خود اختصاص داده بودند.

در طراحی جدید، در کنار لنز دوربین از نقطه‌ای سفیدرنگ برای مشخص کردن منظره‌یاب دوربین استفاده شده است. ترکیبی که در کنار لنز دوربین، بیشتر چیزی شبیه به لنز و سنسور نوری موجود در یک گوشی هوشمند را تداعی می‌کند تا لنز و منظره‌یاب دوربین پولاروید. طرح جدید به نوعی نشان‌دهنده تغییراتی است که در این مدت در صنعت عکاسی شاهد بوده‌ایم. در کنار این موارد می‌توانید رنگین‌کمان روشنی که در پس‌زمینه آیکون وجود دارد را مشاهده کنید. رنگین‌کمانی که می‌تواند آیکون اینستاگرام را از انبوه آیکون‌های موجود روی هوم اسکرین گوشی هوشمند شما متمایز سازد.

اسپالتر این رنگین‌کمان را پژواکی از دوست‌داشتنی‌ترین قست لوگوی پیشین اینستاگرام یعنی نوارهای رنگین‌کمانی در قسمت بالا سمت چپ آیکون می‌داند که در زیر آن‌ عبارت Insta درج شده بود. اسپالتر سخت‌ترین قسمت فرآیند تغییر لوگوی اینستاگرام را بررسی ۳۰۰ نمونه طراحی شده عنوان می‌کند. پس از صرف ماه‌ها زمان برای طراحی، تحقیقات کیفی درخصوص اینکه آیا کاربران این آیکون را به‌عنوان لوگوی جدید اینستاگرام خواهند پذیرفت یا نه، در دستور کار قرار گرفت. در نهایت نیز ویدئویی برای تشریح فرآیند طراحی آیکون جدید اینستاگرام تهیه شد تا به گفته اسپالتر به‌نظر نرسد تمام مراحل طراحی به‌طور اتفاقی انجام پذیرفته است.

پس از این نوبت به تمرکز روی ابعاد و مقیاس‌های المان‌های آیکون اینستاگرام رسید تا اطمینان حاصل شود ترکیب مناسب در میان قسمت‌های مختلف لحاظ شده و آیکون نهایی در گوشی‌های هوشمند و حتی وب‌سایت‌های مختلف، نمای مناسبی دارد. در نهایت نوبت انتقال طراحی جدید به زیرمجموعه‌های نرم‌افزاری اینستاگرام مانند بومرنگ، هایپرلپس و Layout بود. این در حالی است که لوگوهای جدید دقیقا نشان می‌دهند که نرم‌افزار یادشده، انجام چه عملی را (به‌عنوان مثال، قرار دادن چندین عکس در یک قاب، در برنامه Layout) به همراه خواهد داشت. در کنار تغییر طراحی لوگو، تغییرات اعمال‌شده در رابط کاربری نیز برای کاربران سیستم‌عامل اندروید و iOS مشهود خواهد بود.

نکته اساسی اینجاست که به جای تلاش درخصوص ایجاد زبان طراحی جدیدی که نمایانگر شاخص‌های تولیدی خود اینستاگرام باشد، طراحان رابط کاربری اینستاگرام، تصمیم به طراحی المان‌ها و دکمه‌ها برمبنای ذات سیستم‌عامل اندروید یا iOS گرفته‌اند تا نرم‌افزار اینستاگرام با پلت‌فرم مورد نظر کاربر، همخوانی کاملی داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین پرسش‌های حال حاضر، به چگونگی واکنش کاربران مربوط است. واکنشی که بر اساس شواهد موجود، آنچنان هم مثبت نبوده است. اسپالتر در پاسخ به اینکه آیا آمادگی لازم برای رویارویی با هجمه احتمالی کاربران ناراضی از این تغییر را دارد گفت: «شاید مجبور شوم به یک مسافرت کوتاه‌مدت، البته در یک پناهگاه زیرزمینی بروم.»

نشر دیتالینک – mizanonline

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 126 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:00

از چند سال پیش تقریبا حدود سال ۲۰۱۰ وقتی که گوشی های هوشمند به اوج استفاده‌ی خود توسط کاربران مجازی رسیدند مدیران سایت‌ها و توسعه دهندگان فضای مجازی بر این فکر افتادند که از عطش کاربران شان هر چه بیشتر به نفع خود استفاده کنند و تا می‌توانند کاربران بیشتری را سمت خود بکشانند. و این گونه تمام غول‌ها و حتی بچه غول‌های فناوری شبکه‌های اجتماعی را به سمت نسخه های تحت پشتیبانی گوشی‌های هوشمند هدایت کردند.

استفاده از این شبکه‌های اجتماعی به قدری آسان شد که دیگر نیاز نبود افراد تنبل برای چک کردن پیام‌‌های شخصی و یا دسترسی به اینترنت وقت و بی وقت به سراغ کامپیوترهای شخصی بروند. نکته قابل توجه این است که مردان فناوری دقیقا می‌دانند مخاطبانشان چه زمانی از تاریخ به چه چیزی بیشتر احتیاج دارند تا بتوانند از آن طریق هم کسب درآمد کنند و هم ایده‌های در سر خود را جهانی بپرورانند. در این میان تنها چیزی که برای توسعه دهندگان و نابغه‌های دنیای آی تی اهمیتی ندارد نوع استفاده افراد از محصولات و ایده‎‌هایشان است. برای مثال برای مدیران شبکه‌های‌اجتماعی   مثل فیسبوک،توئیتر،اینستاگرام و… اصلا مهم نیست که کاربرانشان چه آسیب‌هایی از این شبکه های اجتماعی عایدشان می‌شود. تنها چیزی که می‌خواهند این است که کاربرانشان بیشتر و بیشتر جذب شوند.

شاید فکر کنید این اسارت روزی به پایان می‌رسد و عمر این شبکه‌ها هم به پایان می‌رسد.اما غول های فناوری بیکار نمی‌مانند. هر چه باشد بی خود و بی جهت این نام را با خود یدک نمیکشند.و به محض احساس خطر ایده ای نو را طراحی می‌کنند و باری دیگر کاربران خویش را سورپرایز میکنند. برای مثال تلگرام در ابتدا زمانیکه بین کاربران ایرانی محبوب شد مانند یک نرم‌افزار پیام رسان ساده فقط قابلیت چت ،ارسال عکس و از این قسم کارایی‌های محدود را داشت تا جاییکه حتی شکلک ها و قابلیت‌های یک نرم افزار معمولی را هم نداشت. اما به محض جذب محبوبیت میلیونی مدیران این نرم‌افزار به این نتیجه رسیدند که دیگر وقت خلاقیت است و ویژگی های منحصر به فردی به آن اضافه کردند و با بالا بردن جذابیت،امنیت و کارایی نشان دادند که  قرار نیست به این زودی ها از میدان رقابت کنار گذاشته شوند.

نتیجه سود مدیران پیام رسان سوار بر اسب قدرت و موفقیت برای پیاده نظام هایش که کاربران شبکه های اجتماعی هستند مطلوب نخواهد بود. کاربران پیاده نظام روزانه متحمل ضرباتی سهمگین اما پنهان از این جنگ های جهانی مجازی می‌شوند. آنان چنان معتاد به شبکه ها می‌شوند که به طور کل زندگی عادی را فراموش میکنند. اگر بخواهیم در یک جمله عمق فاجعه را بیان کنیم از خواب و خوراک می‌افتند. بسیاری از آنان دچار تیک های عصبی می شوند.کم نیستند کسانی که در مهمانی ها مدام به صفحه ی خاموش گوشی شان خیره می‌شوند و توهم میزنند که برایشان پیام آمده است.

4504736_635

پزشکان و محققان به این نوع رفتار mobophobia هراس از دست دادن آن هم از جنس تلفن همراه.  به طور معمول در شبانه روز افراد ۱۱۰بار به گوشی خود سرمیزنند اما فرد مبتلا به mobophobia موبوفوبیا ۹۰۰ بار و یا حتی بیشتر تلفن خود را چک میکنند. این افراد ترس شدیدی و اضطراب شدیدی دارند که مبادا تلفن همراهشان را از دست بدهند. و یا پیامی ارسال شود که آن فرد متوجه نشود. این حالت طبق گفته ی پزشکان کاملا عصبی است و فردی با این ویژگی ها جز معتادان به حساب می‌آید. معتادانی که به جای مواد مخدر ،گوشی میکشند.

در نهایت باید گفت بسیاری از کشورها مثل چین برای معتادان اینترنتی و شبکه های اجتماعی کمپ های ترک اعتیاد ایجاد کردند و به این نتیجه رسیده‌اند که اعتیاد اینترنتی هم وجود دارد. بهتر است که مسئولین کشور هم به این قسم نتیجه گیری ها برسند و متوجه عمق فاجعه باشندو راهکارهایی مشابه و چه بسا خلاقانه تر ارائه دهند.

INTERNET-ADDICTION-facebook

اما یک معتاد به  اینترنت و شبکه های اجتماعی چه علائمی دارند؟

بر اساس تحقیقات Addiction Recovery نشان داده میشود که فرد معتاد دارای علائم زیر است :

  •  فکر کردن مدام به این موضوع که چه زمانی آنلاین بوده و دوباره کی قرار است آنلاین شود.
  • استفاده ار اینترنت تا حدی که فرد همانند معتادان به مواد مخدر نئشه شود.
  •   عدم کنترل بر ای قطع استفاده از اینترنت
  • احساس بی‌قراری،بی‌حوصلگی‎،آزار و افسردگی در زمانیکه دسترسی به اینترنت ندارد.
  •  عدم توجه به از دست دادن شغل،روابط دوستانه و جایگزین کردن این ارزش‌ها با استفاده بی وقفه از اینترنت
  •  دروغ گفتن به خانواده و افراد نزدیک در مورد میزان مصرف
  • پناه بردن به این شبکه ها به محض برخورد با مشکلات

اما توصیه به کاربرانی که علائم بالا را دارند. این علائم  سبب مشکلاتی همچون پرخاشگری، افسردگی به صورت خفیف یا جدی میشود. پس این مشکل را جدی بگیرید و برای رفع آن با روانشناس و چه بسا روانپزشک رجوع کنید.

نشردیتالینک-yjc

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 162 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:51

302506شما ممکن است اطلاعات کافی در مورد نحوه عملکرد و قابلیت‎های اپلیکیشنی که عکس‎های موجود در تلفن شما را مدیریت می‎کند، نداشته باشید؛ اما حتما لازم نیست خود را به برنامه‎هایی که اپل و گوگل (یا حتی سامسونگ و سونی) برایتان تدارک دیده‎اند مقید کنید. انواع مختلفی از اپلیکیشن‎های مفید و کاربردی ثالث وجود دارند که عکاسی با موبایل را ساده‎تر و حرفه‎ای‎تر انجام می‎دهند. در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی می‎کنیم.

۱- Manual

1_114

Manual مجموعه‎ای از تنظیمات حرفه‎ای را در اختیار شما قرار می‎دهد که اپلیکیشن دوربین آیفون فاقد آنها است: تنظیم سرعت دیافراگم، ISO، توازن رنگ سفید، فوکوس و میزان نور رسیده به دیافراگم از موارد قابل تنظیم در این اپلیکیشن هستند. یک هیستوگرام پایه و نقشه عکس یکپارچه شده با منظره یاب برای دسترسی راحت در زمان بازنگری تصاویر گرفته شده نیز در این برنامه گنجانده شده است.

شما امکان انتخاب تم‎های سفید و سیاه را خواهید داشت و یک نماگر EXIF نیز وجود دارد، برای تنظیم نقاط تقاطع سوژه و محیط به بهترین شیوه ممکن (حداقل از لحاظ نظری) یک شبکه بندی ثانویه نیز تعبیه شده است. و در نهایت، شاید بتوان مهم‎ترین مزیت این اپلیکیشن را در نحوه استفاده راحت و سر راست آن دانست. [$۳, iOS]

۲- Camera FV-5

2_100

در واقع Camera FV-5 را می‎توان نسخه آندروید Manual دانست، زیرا این اپلیکیشن نیز امکان کنترل روی تنظیماتی را در اختیار شما قرار می‎دهد که بیشتر عکاسان حرفه‎ای از آنها استفاده می‎کنند. میزان نور رسیده به دیافراگم، ISO، توازن رنگ سفید، تنظیم سرعت دیافراگم و چندین گزینه پیکربندی کلیدی دیگر که به شما اجازه می‎دهد ظاهر تصاویر گرفته شده را به همان روش مورد نظر خود به دست آورید.

چندین قابلیت کاربردی دیگر نیز در این اپلیکیشن گنجانده شده تا قبل از فشردن دکمه دیافراگم بتوانید آن را تنظیم کنید: شما امکان دستیابی به ده شبکه بندی ترکیبی و نه راهنمای برش در صفحه منظره‌یاب را در اختیار دارید. برای بازنگری تصاویر یک نمایشگر EXIF نیز در دسترس شما است. همچنین امکان تولید عکس با فرمت RAW نیز با این اپلیکیشن میسر است. [$۴, Android]

۳- Focus

3_64

همان طور که از نام آن پیدا است، یکی از قابلیت‎های کلیدی اپلیکیشن Focus توانایی منحصر به فرد آن در فوکوس کردن است. در Focus موضوعاتی که در مرکز توجه قرار دارند در صفحه نمایش منظره یاب از باقی قسمت‎ها متمایز نشان داده می‎شوند که یک ابزار دیگر برای ساخت هوشمندانه تصاویر را در اختیار شما می‎گذارد و می‎توانید از افکت‎هایی همچون تیرگی پس زمینه بوکه نیز استفاده کنید. فرمت با کیفیت TIFF نیز یکی از چندین گزینه موجود برای فایل‎های تولیدی است.

قابلیت‎های دیگری نیز در این اپلیکیشن قرار گرفته است که می‎توان از جمله به مواردی چون میزان نور رسیده به دیافراگم، تنظیمات توازن رنگ سفید، تنظیم سرعت دیافراگم و یک نورسنج زنده اشاره کرد که شما می‎توانید از آن در هنگام قاب بندی سوژه استفاده کنید. علاوه بر این، یک اپلیکیشن جانبی برای اپل واچ نیز وجود دارد که به شما اجازه می‎دهد از ساعت خود به عنوان کنترل از راه دور استفاده کنید. [$۲, iOS]

۴- Camera360

4_41

Camera360 مدت زمان زیادی است که به عنوان یکی از معروف‎ترین اپلیکیشن‎های دوربین آندروید شناخته می‎شود. علاوه بر تعداد زیادی استیکر جالب توجه که در این برنامه قرار دارد، تعداد زیادی ابزار جدی برای استفاده حرفه‎ای‎ها نیز در آن گنجانده شده است، قابلیت‎های مخصوص اینستاگرام، فیلترهای جلوه‎های ویژه به همراه مجموعه کاملی از ابزارهای ویرایشی مثل برش و مرتب کردن تصاویر نیز در این اپلیکیشن وجود دارد.

شما می‎توانید هر کدام از فیلترهای Camera360 را قبل از گرفتن عکس نهایی مشاهده کنید، که موجب صرفه جویی در زمان برای انتخاب یک تصویر نهایی بدون عیب و نقص می‎شود. [رایگان، آندروید]

۵٫ +Camera

5_33

چند سالی هست که از ارائه +Camera می‎گذرد، اما همچنان این اپلیکیشن یکی از بهترین‎ها برای دوربین در محیط iOS است. این برنامه به گونه‎ای طراحی شده تا تعداد قابل توجه‎ای از امکانات حرفه‎ای برای عکاسی را بدون پیچیدگی و مشکلات در استفاده درون خود جای دهد. در حقیقت، رابط کاربری آن کاملا منظم و طبقه بندی شده است و ظاهر آن به گونه‎ای است که گویی خود اپل آن را طراحی کرده است.

در این اپلیکیشن انواع مختلفی از فیلترها، یک حالت HDR عالی، فوکوس فوری و کنترل‎های میزان نور رسیده به دیافراگم تعبیه شده است. انواع مختلفی از تنظیمات از پیش تعریف شده و یک قابلیت لایت باکس نیز در این اپلیکیشن قرار دارد که شما می‎توانید به سرعت عکس‎های گرفته شده را در آن بازبینی کنید. چه از لحاظ کنترل‎های دستی در زمان عکس‎برداری و چه ابزارهایی که برای دستکاری و اصلاح آنها در نظر گرفته شده، این اپلیکیشن امتیاز بالایی را از آن خود می‎کند. [$۳, iOS]

۶- ProShot

6_25

پوشش شبکه بندی شده، نسبت ابعاد سفارشی، خروجی RAW، تنظیمات توازن رنگ سفید، کنترل میزان نور رسیده به دیافراگم، تنظیمات سرعت دیافراگم و خیلی قابلیت‎های دیگر وجود دارد که در ProShot قرار گرفته است. صرف نظر از توانایی‎ها و تنظیماتی که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می‎دهد، رابط کاربری آن نیز مرتبط و به آسانی قابل دسترس است.

شما می‎توانید یک هیستوگرام زنده را نیز داخل صفحه نمایش در اختیار داشته باشید، برای عکس‎های خود مجموعه‎ای از حالت‎های از پیش تعریف شده (مثل شب و اکشن) را انتخاب کنید و بعد از گرفتن عکس داده‎های EXIF را ویرایش کنید. تمام این توانایی‎ها در کنار یک دیگر باعث می‎شود تا یک اپلیکیشن دوربین کامل و جامع را برای تمام پلتفرم‎های موبایل در اختیار داشته باشید. [$۳-۴, AndroidiOS  Windows 10 Mobile]

۷- Instagram

7_22

اساس کار اپلیکیشن Instagram ارتقای کیفی عکس‎های گرفته شده با موبایل است و قابلیت‎های ویرایشی که هر از گاهی به آن اضافه می‎شود آن را به یک جایگزین مناسب برای اپلیکیشن اصلی دوربین iOS و آندروید تبدیل می‎کند.

توانایی و قابلیت‎های موجود در این اپلیکیشن به اندازه سایر اپلیکیشن‎های معرفی شده در این مقاله نیست، اما برای کاربردهای معمولی روزانه کاملا مناسب است. شما با چند تقه ساده می‎توانید ظاهر تصاویر گرفته شده خود را به مراتب از آنچه هست بهتر کنید. فیلترهای موجود در اپلیکیشن Instagram قابل تنظیم هستند و می‎توان آنها را به شیوه‎های مختلف استفاده کرد [رایگان، AndroidiOS و  Windows 10 Mobile]

نشر دیتالینک – shabakeh-mag

دیتاهای عالی...
ما را در سایت دیتاهای عالی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان datalink بازدید : 186 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:51